بزرگترین اعتصاب در تاریخ ایالات متحده

بزرگترین اعتصاب در تاریخ ایالات متحده
هزاران نفر از کارکنان یکی از صنوف در ایالات متحده آمریکا با توجه به تورم، به دلیل دستمزد‌های پایین دست به اعتصاب گسترده‌ زدند.
کد خبر : ۱۵۵۷۶۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، هزاران نفر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین اعتصابات در این بخش در تاریخ مدرن را آغاز کردند، زیرا "نارضایتی کارگران" در طول سال در ایالت‌ها ادامه دارد.

این اعتصاب با افزایش تورم در سراسر ایالات متحده، از بازیگران هالیوود گرفته تا کارگران خودرو در دیترویت راه اندازی شده و اخیرا توسط بیش از ۷۵۰۰۰ کارگر در کایزر پرمننت، بزرگترین سازمان غیرانتفاعی مراقبت‌های بهداشتی در کشور برگزار می‌شود.

اعتصاب کنندگان در ایالت لس آنجلس آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفتند که دستمزد پایینی دریافت می‌کنند و بیش از حد کار می‌کنند.

انتظار می‌رود که ناآرامی‌ها بر سایت‌های کایزر پرمننت در کالیفرنیا، کلرادو، اورگان و ایالت واشنگتن با یک اعتصاب سه روزه تأثیر بگذارد.

تعدادی از کارگران در واشنگتن دی سی و ویرجینیا نیز قرار است به اعتصاب ۲۴ ساعته بپیوندند.

این اتحادیه که می‌گوید این بزرگترین اعتصاب کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود، به دنبال افزایش دستمزد و حمایت از کارمندان است.

این اتحادیه تهدید کرد که «اگر کایزر به اعمال ناعادلانه کار ادامه دهد» در نوامبر دوباره دست به اعتصاب خواهد زد.

اعتصاب روز چهارشنبه در سالی برگزار شد که شاهد سطوح غیرعادی اعتصابات در ایالات متحده هستیم، زیرا کارگران با تورمی دست و پنجه نرم می‌کنند که ایالات متحده قبلاً هرگز ندیده است.

نویسنده: اصغر علي کرمي
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر