طوفان الاقصی قیمت نفت را بالا برد

طوفان الاقصی قیمت نفت را بالا برد
نبرد «طوفان اقصی» عواقب خود را بر قیمت نفت داشت و باعث افزایش ۴ درصدی قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و افزایش قرارداد‌های آتی آمریکا شد
کد خبر : ۱۵۵۸۹۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که عملیات جاری «طوفان الاقصی» که توسط مقاومت فلسطینی در نوار غزه و شهرک‌های اشغالی رژیم صهیونیستی آغاز شد، تهدیدی برای شعله‌ور کردن تنش‌ها در خاورمیانه است که نزدیک به یک سوم ذخایر نفت جهان را در خود جای داده است.

این آژانس تحولات اوضاع در منطقه را مورد بحث قرار داد و عملیات مقاومت فلسطین را "گسترده‌ترین و خونین‌ترین عملیات در دهه‌های اخیر" توصیف کرد و تاکید کرد که این عملیات منجر به افزایش بیش از ۴ درصدی قیمت نفت شده است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با بازگشت "حق بیمه خطر جنگ" به بازار‌ها به بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید، زیرا آژانس اضافه کرد که تایید ایالات متحده مبنی بر ارسال کشتی‌های جنگی به منطقه اثرات خود را بر قیمت‌ها اضافه کرده است.


بر اساس گزارش بلومبرگ، معاملات آتی ایالات متحده نیز بیش از ۳ درصد جهش کرد، تحت فشار داده‌های بازده حق بیمه خطر جنگ، که تحت تأثیر «بی‌ثبات‌سازی منطقه تولیدکننده نفت» است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر