17 مهر 1402 - 11:26
مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

برای کدام مجوز‌های کسب و کار، مشکل مالیاتی و بانکی ایجاد می‌شود؟

برای کدام مجوز‌های کسب و کار، مشکل مالیاتی و بانکی ایجاد می‌شود؟
مجوز‌هایی که از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها صادر نشده باشند، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.
کد خبر : ۱۵۵۸۹۴

به گزارش ایبنا، مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با گذشت شش ماه از صدور پروانه‌های کسب الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوز‌ها و به‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوز‌ها می‌کنند. اقدامی که خلاف قوانین جدید است.

بار دیگر به اطلاع کلیه هم‌وطنان به‌ویژه کسبه شریف و هیأت رئیسه محترم اتحادیه‌های صنفی می‌رساند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب، صرفاً فایل الکترونیکی شناسه یکتاست و پروانه کسب‌هایی که از ۱۴۰۲ به بعد، خارج از درگاه ملی مجوز‌ها صادرشده و در بانک اطلاعات کسب‌وکار‌ها (qr.mojavez.ir) ثبت نشده باشند، ازنظر دولت، *اعتبار قانونی ندارند و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

تاکید می‌شود همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، ازجمله "پروانه کسب" صرفاً باید از درگاه ملی مجوز‌ها و بصورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir، از نظر دولت مجوز محسوب نمی‌شود.

لازم به یادآوری است فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا، بصورت رایگان و کاملاً غیرحضوری در درگاه ملی مجوز‌ها آغاز شده و به حکم قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) تبدیل شوند.

برچسب ها: کسب و کار بانک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر