یک هشتم آمریکایی‌ها با کاهش درآمد مواجه شدند

یک هشتم آمریکایی‌ها با کاهش درآمد مواجه شدند
افزایش درآمد ۱.۱ درصدی در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست، عمدتا توسط قشر متوسط و ثروتمند ساکن در غرب آمریکا احساس شده است.
کد خبر : ۱۵۵۹۰۹

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از بلومبرگ؛ یکی از علائم سرد شدن بازار کار، کاهش درآمد بزرگسالان در هفته‌های اخیر است. با توجه به پرسشنامه تهیه شده توسط شرکت اطلاعاتی Morning Consult از بازار کار آمریکا؛ افزایش درآمد ۱.۱ درصدی در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست، عمدتا توسط قشر ثروتمند و متوسط ساکن در غرب آمریکا احساس شده است. گزارش اضافه می‌کند؛ ۲۰ درصد از بزرگسالان، با درآمد بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال، انتظار افت درآمدی را در چهار هفته آتی دارند.

 

پرسشنامه مذکور، حاکی از کاهش فعالیت کسب‌وکار‌ها است؛ زیرا سهم شاغلانی با بیش از ۳۵ ساعت کار در هفته به میزان ۴۶.۷ درصد افت کرده، این مقدار کاهش از بهار ۲۰۲۱ بی‌سابقه بوده است. همچنین مقدار شاغلان مذکور، در یک ماهه منتها به سپتامبر، نزول ۱۲ درصدی را تجربه کرده است. علت اصلی که اکثر کارشاناسان برای این سقوط عنوان کردند، مربوط به وجود مازاد عرضه نیروکار است.

 

با این وجود، شاغلان بازار کار آمریکا، همچنان به افزایش حقوق‌ها امیدوارند. داده‌های اخیر نشان داده که اکثر کارگران نسبت به قدرت چانه‌زنی خود در بازار کار خوش‌بین بوده و عده‌ای دیگر باور داشتند که افزایش دستمزد‌ها با اعمال فشار‌های خارجی (از سوی افزایش حداقل دستمزد یا فشار‌های اتحادیه کارگری و غیره) ممکن خواهد بود.

 

در ماه آگوست نسبت به سپتامبر افراد بیشتری به دنبال مشاغل جدید هستند و نرخ جستجوی کار ماهانه بزرگسالان افزایشی بوده، این افزایش از سپتامبر ۲۰۲۰ تا کنون بی‌بدیل بوده است. صعودی بودن سهم کارگران جویای کار، می‌تواند به عنوان نکته مثبت نیز برداشت شود. موضوع اصلی منشاء افزایش در نرخ جستجوی کار است و باید برای بررسی دقیق‌تر بر روی تحلیل پویایی‌های بازار کار تمرکز کرد.

 

در مقایسه با تمامی بزرگسالان شاغل، کارگران عضو اتحادیه کارگری نسبت به درخواست افزایش حقوق جسورتر بودند. پرسشنامه Morning Consult نشان داده است؛ تقاضای افزایش دستمزد توسط اعضا اتحادیه کارگری دو برابر سایر بزرگسالان شاغل در سال اخیر بوده است. همچنین درخواست ارتقای درجه، پاداش و مرخصی با حقوق از سوی اعضای اتحادیه در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر محتمل‌تر بود.

 

گزارش کاهش درآمد و دستمزد توسط پرسشنامه هفتگی Morning Consult انجام شده که نمونه‌گیری آن شامل ۲۰ هزار شهروند آمریکایی است. داده‌های ساعات کاری هفتگی شاغلان در بازار کار، از هزار و ۲۲۴ شاغل بزرگسال آمریکا است که در ۱۳ سپتامبر صورت گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر