18 مهر 1402 - 16:05

ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری ایران و بلاروس

ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری ایران و بلاروس
در دیدار قائم مقام بانک مرکزی و الکساندر راگوژنیک وزیر صنعت جمهوری بلاروس دو طرف بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری تاکید کردند.
کد خبر : ۱۵۵۹۵۳

به گزارش ایبنا، قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با وزیر صنعت بلاروس با تاکید بر گسترش روابط تجاری دو کشور گفت: لازمه گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، ایجاد بستر مناسب تعاملات بانکی بین ایران و بلاروس است و ایران امادگی دارد با همکاری بانک‌های دو کشور این بستر را اماده کند.

 

ابوالحسنی افزود: رئیس جمهور دو کشور بر تسهیل روابط تجاری بین ایران و بلاروس تاکید داشتند و ما بایستی راهکار‌های مختلف برای حمایت از توسعه روابط اقتصادی از طریق شبکه بانکی را فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری دو کشور می‌تواند نقطه شروع مناسبی در این زمینه باشد.

 

قائم مقام بانک مرکزی یادآور شد: عضویت ایران در سازمان شانگ‌های و بریکس نمونه خوبی از استفاده از ظرفیت‌های پیمان‌های بین المللی در توسعه روابط اقتصادی است که در توسعه روابط ایران و بلاروس می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

 

ارائه خدمات تامین مالی از طریق بانک‌های تجاری ایران و بلاروس

 

در این دیدار الکساندر راگوژنیک نیز ضمن اعلام آمادگی این کشور برای بسط روابط تجاری بین دو کشور گفت: بلاروس آمادگی برای انجام کار‌های لازم و فراهم نمودن مقدمات روابط تجاری را دارد. در این راستا در سال گذشته صادرات بلاروس به ایران در یکسال گذشته ۱۱۰ درصد و صادرات ایران به بلاروس ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر