رژیم صهیونیستی روزانه یک میلیارد دلار خسارت می‌بیند

رژیم صهیونیستی روزانه یک میلیارد دلار خسارت می‌بیند
اشغالگران از زمان آغاز «طوفان الاقصی» میلیارد‌ها دلار از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۵۶۰۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، گزارش‌های اقتصادی امروز حاکی از کاهش ۳ درصدی شِکِل در روز اول معاملات بود، زیرا ارزش شِکِل در برابر دلار به ۳.۹۵ رسید که پایین‌ترین سطح خود در ۸ سال اخیر است.

پس از اعلام وضعیت جنگی رژیم اشغالگر در پاسخ به نبرد «طوفان الاقصی» که مقاومت فلسطین در غزه به راه انداخته بود و با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی و آشفتگی داخلی، رژیم صهیونیستی در حال ثبت خسارات اقتصادی سنگینی در همه زمینه‌ها است.

دوشنبه گذشته بانک مرکزی رژیم صهیونیستی از فروش ۳۰ میلیارد دلاری در بازار ارز برای حمایت و حفاظت از شکل خبر داد.

دکتر نصر عبدالکریم، اقتصاددان، با اشاره به اینکه اشغالگری قبل از جنگ به دلیل اصلاحات قضایی و عواقب آن با بحران اقتصادی مواجه بود، گفت: وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی با توجه به تشدید نبرد بدبینانه است.

وی تصریح کرد که وضعیت امنیتی در این کشور اشغالگر خطرات ژئوپلیتیکی ایجاد می‌کند که بسیاری از دلالان را وادار به خروج از بازار رژیم صهیونیستی کرد.

پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، بازار سهام اشغالی در اولین روز معاملات ۸ درصد سقوط کرد.

عبدالکریم تصریح کرد: تلفات روزانه رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد حدود یک میلیارد دلار در روز تخمین زده می‌شود و خسارات وارده بر تمامی بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسته شدن کامل شهرک‌های اطراف نوار غزه، اختلال در ناوبری هوایی و توقف فعالیت تاسیسات صنعتی، وضعیت اقتصادی اشغالگران را با چالش مواجه کرده و بحران را عمیق‌تر می‌کند.

ترافیک هوایی در جنوب و مرکز رژیم صهیونیستی متوقف شد و دولت تا اطلاع ثانوی اجرای پرواز‌ها را ممنوع کرد، در حالی که خطوط هوایی کانادایی، آمریکایی و اروپایی پرواز‌های خود را به تل آویو متوقف کردند.

گردان‌های القسام از بمباران فرودگاه بن گوریون تل آویو با چندین گلوله موشکی در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه خبر دادند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر