نگرانی مقامات اقتصادی جهان از تشدید درگیری‌ها در غزه؛

هشداری برای نفت

هشداری برای نفت
قیمت نفت خام پس از طوفان الاقصی افزایش یافت و پیش بینی می‌شود به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.
کد خبر : ۱۵۶۰۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، قیمت نفت خام در پایان معاملات روز جمعه حدود ۵ دلار در هر بشکه در قرارداد‌های آتی جهش کرد و به حدود ۹۱ دلار در هر بشکه رسید. طلا نیز با افزایش ۳.۲ درصدی به سطح ۱۹۲۹ دلار در هر اونس رسید. با ادامه بمباران شدید رژیم صهیونیستی در نوار غزه که صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشت و مقامات بین المللی نسبت به ادامه افزایش قیمت نفت هشدار دادند.

در پایان معاملات روز جمعه در بازار‌های جهانی نفت، قیمت آتی نفت خام برنت، استاندارد اروپایی، با ۴.۸۹ دلار یا ۵.۶۹ درصد افزایش به ۹۰.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام تگزاس غربی آمریکا نیز با ۴.۷۸ دلار یا ۵.۷۷ درصد افزایش به ۸۷.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

طلا همچنین به رشد خود ادامه داد، زیرا در معاملات نقدی روز جمعه ۳.۲ درصد افزایش یافت و به حدود ۱۹۲۹ دلار در هر اونس رسید و به بزرگترین افزایش هفتگی از مارس گذشته رسید.

این موضوع با توجه به هشدار‌ها درباره ادامه افزایش قیمت جهانی نفت در صورت گسترش بحران در خاورمیانه و ادامه حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری شانا وزارت نفت ایران به نقل از جواد اوجی، وزیر نفت ایران، پیش بینی کرد که قیمت نفت به دلیل شرایط کنونی در خاورمیانه به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند نیز به نوبه خود نگرانی کشورش را از تاثیر بحران کنونی در خاورمیانه بر قیمت سوخت ابراز کرد و گفت: بحران اخیر در خاورمیانه و نگرانی در مورد کمبود سوخت نگرانی‌هایی است که بسیاری از کشور‌ها داشته و ابراز داشته اند.

اظهارات وزیر هندی در حاشیه نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در مراکش در مراکش بیان شد.

دو روز پیش برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه هم هشدار داد که جنگ کنونی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

وی گفت: ما در حال حاضر یک خطر ژئوپلیتیکی داریم و ان هم گسترش درگیری در رژیم صهیونیستی به کل منطقه است. این یک خطر اساسی برای اقتصاد جهانی است.

شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن نیز از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت که بسیاری از شرکت کنندگان در نشست سران مالی G۷ در مراکش مراکش نگرانی خود را از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین ابراز کردند.

لازم به یادآوری است که در سحرگاه روز شنبه گذشته، مقاومت فلسطین در غزه - به رهبری گردان‌های القسام - در پاسخ به تداوم حملات اشغالگرانه علیه مردم فلسطین، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد و به دنبال آن رژیم صهیونیستی عملیات "شمشیر‌های آهنین" را آغاز کرده و همچنان به حملات فشرده به نوار غزه که از سال ۲۰۰۶ در محاصره قرار دارد، ادامه می‌دهد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت دلار اسرائیل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر