جهش ۲ درصدی قیمت جهانی نفت

جهش ۲ درصدی قیمت جهانی نفت
با نگرانی از عرضه سوخت و کاهش ارزش سهام ایالات متحده، قیمت نفت ۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۲۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه در معاملات اولیه با توجه به داده‌های صنعتی، در بحبوحه نگرانی از اختلالات عرضه خاورمیانه به دلیل تشدید درگیری اسرائیل و حماس ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافته و قیمت نفت نزدیک به ۲ دلار افزایش یافت. در ساعت ۵:۱۸ صبح به وقت تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۶۲ دلار یا ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۱.۴۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۱.۷۷ دلار یا ۲ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

با استناد به آمار روز سه شنبه موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر حدود ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت. این میزان کاهش، ۳۰۰ هزار بشکه‌ بیش از پیش بینی تحلیل گران بود. داده‌های رسمی دولت ایالات متحده اواخر امروز منتشر می‌شود. تنش در خاورمیانه پس از کشته شدن حدود ۵۰۰ فلسطینی در انفجاری در بیمارستانی در شهر غزه در روز سه شنبه، تشدید شد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه به اسرائیل سفر کند تا حمایت خود را از این کشور در جنگ با حماس نشان دهد.


از بعد تقاضا، رشد اقتصاد چین در سه ماهه سوم کند شده و انتظار می‌رود با وجود ادامه تقاضای ضعیف، چشم‌انداز پکن برای دستیابی به هدف رشد کل سال، بهبود یابد. در همین حال، در ماه سپتامبر خرده‌فروشی ایالات متحده بیش از انتظار افزایش یافت و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سال را افزایش داد. افزایش نرخ بهره برای مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را کاهش دهد.

روز سه‌شنبه دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی آن ضمن آمادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، راه را برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا و به دنبال آن افزایش عرضه نفت، هموار کرد. ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ تحریم‌هایی را بر صادرات نفت از ونزوئلا اعمال کرده، در حالی که پیش بینی می‌شود با کاهش تحریم‌ها، عرضه نفت تقویت شود، تحلیل گران انتظار دارند که هرافزایشی از سوی این کشور به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری زمان بر باشد.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر