احساسات معامله‌گران طلای جهانی در قبضه منازعات فلسطین

احساسات معامله‌گران طلای جهانی در قبضه منازعات فلسطین
ادامه روند صعودی تقاضای پناهگاه امن طلا برای دو هفته پیاپی همراه با بالا گرفتن کشمکش‌های نظامی در آسیای جنوب غربی است.
کد خبر : ۱۵۶۳۰۱

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی، روز معاملاتی آخر در هفته گذشته را با افزایش ۰.۲ درصدی و با شکستن قیمت اوایل ماه می‌ در ۱۹۸۱.۴ دلار، پایان داد. در همان روز، بازار آتی طلای جهانی نیز با صعود ۰.۶ درصدی به قیمت ۱۹۹۳.۱ دلار به ازای هر انس رسید.

 

حملات گسترده رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی نوار غزه، تخریب یک کلیسای مربوط به پناهندگان جنگی و احتمال حمله زمینه به منطقه مذکور موجب ترس معامله‌گران در بازار‌های جهانی از تشدید تنش‌های نظامی و افزایش نااطمینانی بازار‌ها شد.

 

فیلیپ استریبل (Phillip Streible)، استراتژیست ارشد در شرکت Blue Line Futures شیکاگو، گفت: سرمایه‌گذاران با مشاهده ریسک‌های ژئوپلتیک به سمت بازار‌های دارایی هجوم برده و تشدید تنش‌ها می‌تواند قیمت انس طلای جهانی را تا ۲ هزار دلار بالا ببرد.

 

قیمت طلا در هفته اخیر ۲.۵ درصد رشد داشته و از زمان شروع تنش‌ها در آسیای جنوب غربی، قیمت هر انس طلا، به میزان ۱۶۰ دلار افزایش یافته است.

 

اوله‌هانسن (Ole Hansen)، رئیس استراتژی بازار کالا در بانک Saxo، با رویکرد تحلیل تکنیکال بلندمدت گفت: ناکامی در ایجاد پایداری سطح قیمت در طولانی مدت و اصلاح به سمت ۱۹۴۶ دلار، می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها تا مقاومت ۲۰۷۵ دلاری شود. در صورت صعود مجدد، قیمت‌ها می‌تواند بالاترین رکورد اسمی را از سال ۲۰۲۰ به چالش بکشد.

 

سخنرانی روز پنج شنبه‌ی جرومی پاول (Jerome Powell)، احتمال افزایش نرخ‌های بهره هدف را در صورت نیاز مطرح کرد. همچنین وی به عواقب افزایش مجدد نرخ‌های بهره نیز اشاره کرد و گفت باید با احتیاط در این حیطه عمل کرد.

 

لازم به ذکر است، در بازار تحویل فیزیکی هند، به علت افزایش قیمت‌های داخلی و کاهش توان پرداخت خانوار، فروشندگان طلا مجبور شدند با تخفیف بیشتری در بازار حضور داشته باشند.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با اوج‌گیری ۱.۶ درصدی به ۲۳.۴ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افزایش ۰.۸ درصدی در ۹۰۱.۵ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر