امضای قرارداد ایران و ارمنستان برای احداث بخشی از کریدور شمال-جنوب

امضای قرارداد ایران و ارمنستان برای احداث بخشی از کریدور شمال-جنوب
قرار است امروز قرارداد احداث بخشی از کریدور شمال-جنوب در جنوب ارمنستان در سفر وزیر راه وشهرسازی کشورمان به ایروان امضا شود.
کد خبر : ۱۵۶۴۱۹

به گزارش ایبنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی  به دعوت گنِل سانوسیان، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان امروز دوشنبه در سفری یک‌روزه تهران را به مقصد فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس در ایروان ترک کرد.

 

بذرپاش در این سفر یک‌روزه در مراسم امضای قرارداد ساخت جاده آگاراک- کاجاران به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و مذاکره در خصوص گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی شرکت خواهد کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای توسعه مناسبات ۲ جانبه اقتصادی و حمل‌ونقل و دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور در ایروان پایتخت ارمنستان حضور خواهند یافت.

 

در این سفر موضوعات همکاری‌های بین دو کشور درباره صدور مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، حذف عوارض جاده‌ای، ارتقای همکاری‌ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج‌فارس-دریای سیاه و گسترش حمل‌ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی و بندری ایران، مورد مذاکره و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

در این سفر همچنین زیر راه و شهرسازی با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر، گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد ساخت مسیر واردانی دزور تا خروجی تونل (حدود ۱۱ کیلومتر) و بازسازی جاده آگاراک- واردانی دزور (حدود ۲۱ کیلومتر) در چارچوب سرمایه گذاری کریدور شمال-جنوب، توسط طرف ارمنی با ۲ پیمانکار راهساز ایرانی امضا خواهد شد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر