پایانی برای هیجانات طلای جهانی رقم می‌خورد؟

پایانی برای هیجانات طلای جهانی رقم می‌خورد؟
با آرام گرفتن صعود اوراق خزانه‌داری آمریکا و همکاری رهبران کشورها برای جلوگیری از گسترش دامنه منازعات، تقاضای پناهگاه امن طلا ضعیف شد.
کد خبر : ۱۵۶۴۹۷

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۸:۰۰ IRST)، با کاهش ۰.۱ درصدی، در قیمت ۱۹۷۴.۳ دلار معامله شد. بازار آتی طلای جهانی نیز با افت ۰.۱ درصدی به قیمت ۱۹۸۴.۱ دلار به ازای هر انس رسید.

 

مت سیمسون، تحلیل‌گر ارشد City Index's، گفت: مسابقه زیبایی از سوی طلای جهانی تا مرز ۲ هزار دلار دیده شد. اما هر حرکت یک سویه‌ای نیاز به استراحت دارد و اکنون ما به نقطه استراحت رسیدیم. در حال حاضر، سخنان جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو در کنار گزارشات امیدوارکننده تولیدناخالص داخلی آمریکا و تورم می‌تواند تغییرات قیمت درون روز‌ها را محدود کند. همچنین بنظر نمی‌رسد تنش‌های فلسطین به صورت آنی، گسترش یابد. بدین ترتیب انتظار نمی‌رود طلای جهانی مقاومت ۲ هزار دلاری را بشکند و از طرف دیگر حمایت ۱۹۵۰ دلاری توسط معامله‌گران مشتاق حمایت خواهد شد.

 

سرمایه‌گذاران توجه خاصی به مناقشات آسیای جنوب غربی داشته و همکاری سران کشور‌ها در جهت جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها و تلاش برای رسیدن به آتش بس میان طرفین، همراه با کمک‌های بشر دوستانه به غزه، همگی بر تضعیف تقاضا از سوی پناهگاه امن طلا کمک کند.

 

در کنار مسائل ژئوپلتیک، بازار‌ها منتظر انتشار داده‌های فصل سوم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه و تورم شاخص PCE در روز جمعه بوده که قبل از جلسه تصمیم‌گیری بر روی نرخ‌های بهره هدف آمریکا، گزارش آن‌ها داده می‌شود.


دلار پس از عقب نشینی در بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله، نسبت به ارز‌های دیگر تضعیف شد. بنظرمی‌رسد هراس نگهدارندگان و فروشندگان اوراق خزانه آمریکا، از عواقب اقتصادی نرخ‌های بالا استقراض است.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۸ درصدی به ۲۲.۹ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با سقوط ۱.۳ درصدی در قیمت ۸۸۹.۸ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر