نفت همچنان در مرز ۹۰ دلار

نفت همچنان در مرز ۹۰ دلار
بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۱۵۶۵۴۵

به گزارش ایبنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه، حدود دو درصد افزایش داشتند، اما پس از این که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد رژیم صهیونیستی موافقت کرده است عملیات زمینی در غزه را به تاخیر بیاندازد، کاهشی شدند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکت» گفت: حرکت بازار‌های نفت، عمدتا تحت تاثیر درگیری میان گروه حماس و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

سرمایه گذاران همچنین آمار رشد ذخایر نفت آمریکا را هضم کردند که به منزله تقاضای ضعیف است. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۱.۴ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۲۱ میلیون بشکه رسید که افزایش بسیار بالاتری از پیش بینی رشد ۲۴۰ هزار بشکه‌ای این ذخایر از سوی تحلیلگران بود.

نگرانی‌های اقتصاد کلان هم همچنان روی دورنمای تقاضا برای نفت سنگینی می‌کند. فعالیت تجاری در منطقه یورو، ماه میلادی جاری به شکل غیرمنتظره‌ای دچار رکود شد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار روز پنج شنبه اندکی افزایش یافت و در کاهش قیمت نفت تاثیرگذار بود. دلار قوی، تقاضا برای نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را کمتر می‌کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نفت قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر