بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان زیان‌ده شد

بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان زیان‌ده شد
بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان ضرر‌های سنگینی را متحمل شده است.
کد خبر : ۱۵۶۵۹۵

به گزارش ایبنا به نقل از اکونومیک، صندوق دارایی ۱.۴ تریلیون دلاری نروژ، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان، به دلیل عدم اطمینان از بازار مالی، زیان ۲.۱ درصدی را در سه ماهه سوم سال میلادی گزارش کرده است.

صندوق بازنشستگی دولت نروژ، ۳۷۴ میلیارد کرون (۳۴ میلیارد دلار) در یک دوره سه ماهه از دست داده است. پرتفوی با درآمد ثابت آن نیز ۲.۲ درصد نزول کرد و به‌طور کلی، بازده کل صندوق ۰.۱۷ واحد درصد بالاتر از شاخص معیار آن اعلام شده است.

این صندوق همچنین زیان سه ماهه ۳.۳ درصدی را در سرمایه‌گذاری‌های خود در املاک و مستغلات ثبت نشده گزارش کرد و زیان سه ماهه سوم در سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر آن ۲.۴ درصد بود.

تروند گرانده، معاون اجرایی این صندوق گفت: «بازار سهام نسبت به دو سه ماهه قبلی، سه ماهه ضعیف‌تری را تجربه کرد. این مورد به ویژه بخش‌های فناوری، صنایع و مصرف‌کننده را تحت تاثیر قرار داد و به ثبت بازده منفی کمک کردند.»

این صندوق که در دهه ۱۹۹۰ برای سرمایه‌گذاری درآمد‌های مازاد بخش نفت و گاز نروژ تاسیس شد، حدود ۱.۵ درصد از سهام جهانی را در اختیار دارد همچنین در بیش از ۹۲۰۰ شرکت در ۷۰ کشور جهان سرمایه‌گذاری کرده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر