07 آبان 1402 - 10:27

اطلاع رسانی بانک مرکزی مالیات ستانی را چند برابر افزایش داد

اطلاع رسانی بانک مرکزی مالیات ستانی را چند برابر افزایش داد
بانک مرکزی با ارائه اطلاعلات حساب‌های مشکوک و تجاری به سازمان امور مالیاتی، موجب افزایش اخذ مالیات در کشور شد.
کد خبر : ۱۵۶۶۳۸

به گزارش ایبنا، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی در سال جاری با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر تراکنش‌های صورت گرفته از فعالیت‌های اقتصادی افراد که فرار مالیاتی داشتند، موفق شد میزان قابل توجهی مالیات از آن‌ها دریافت نماید.

وی ادامه داد: همین امر موجب پذیرش فعالان اقتصادی به پرداخت مالیات شد و با توجه به اجرای تبصره ماده ۱۰۰ نظام مالیاتی، میزان احراز مالیات در مقایسه با سال گذشته افزایش سه برابری داشته و از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

مستوفی با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و نقش آن در جلوگیری از فرار مالیاتی افزود: اجرای این سامانه از سال گذشته شفافیت کاملی در راستای کنترل و بهره برداری از فعالیت‌های اقتصادی افراد در اختیار این سازمان قرار داده است و افراد حقوقی، شرکت‌های بورس و سامانه‌های فروشگاهی مکلف به صدور حساب‌های الکترونیکی از بستر این سامانه هستند. وی متذکر شد: حافظه مالیاتی این سامانه هوشمند در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد که با پیاده سازی کامل این سامانه شاهد شفافیت ۸۰ درصدی مالیات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مبحث فرار از مالیات در تمامی کشور‌ها وجود دارد و نمی‌توان این اقدام را به صفر رساند، ولی این سازمان با تجهیز دفتر مبارزه با فرار مالیات و پولشویی و اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم تمام تلاش‌های خود را در به حداقل رساندن فرار از مالیات خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر