پیش‌بینی بلومبرگ از کوچک‌شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی

پیش‌بینی بلومبرگ از کوچک‌شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی
وبسایت آمریکایی «بلومبرگ» از احتمال انقباض ۱۱ درصدی اقتصاد رژیم صهیونیستی در سه ماه پایانی سال جاری با تشدید جنگ سخن گفت.
کد خبر : ۱۵۶۶۷۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وب سایت آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از JPMorgan Chase & Co اعلام کرد که با تشدید جنگ، اقتصاد رژیم صهیونیستی ممکن است در سه ماه آخر سال ۱۱ درصد به صورت سالانه کاهش یابد.

به گزارش این وبسایت آمریکایی، تحلیلگران در یادداشتی به تاریخ ۲۷ اکتبر نوشتند که انتظارات اولیه بانک در مورد تأثیر اقتصادی این درگیری "بیش از حد خوش بینانه" بود.

بلومبرگ نوشت که برآورد‌های این بانک یکی از بدبینانه‌ترین برآورد‌های تحلیلگران وال استریت تاکنون است.

همچنین سرمایه گذاران قبلا دارایی‌های خود در رژیم صهیونیستی را به حراج گذاشته اند.

بر اساس گزارش این وبسایت، شاخص اصلی سهام در تل آویو از ۷ اکتبر ۱۱ درصد به ارز محلی کاهش یافته است، در حالی که شِکل به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ رسیده است.

شایان ذکر است؛ شوکی که رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر از آغاز حماسه طوفان الاقصی دریافت کرد، نه تنها از لحاظ نظامی و سیاسی به رژیم صهیونیستی ضربه زد، بلکه مستقیماً بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیر گذاشت.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که صد‌ها کارخانه حیاتی که غذا، دارو و محصولات اساسی را به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کنند به دلیل تحولات اخیر پس از ۷ اکتبر از «کمبود جدی» کارگران رنج می‌برند.

چند روز پیش نیز مجله آمریکایی "فارین پالیسی" تایید کرد که غذای اشغالگران رژیم صهیونیستی به زودی تمام خواهد شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر