اصلاح قیمت طلای جهانی پس از صعود متوالی

اصلاح قیمت طلای جهانی پس از صعود متوالی
بازار طلای جهانی در شروع معاملات امروز؛ دوشنبه شاهد ثبات نسبی و تمایل به کاهش قیمت بوده است.
کد خبر : ۱۵۶۹۲۵

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۸:۲۰ IRST)، با کاهش ۰.۴ درصدی، در قیمت ۱۹۸۴.۳ دلار معامله شد. امروز، بازار آتی طلای جهانی نیز با افت ۰.۴ درصدی به قیمت ۱۹۹۱ دلار به ازای هر انس رسید.

 

وزارت کار ایالات متحده در روز جمعه آمار‌های اشتغال غیرکشاورزی ماه اکتبر را منتشر کرد که نشان می‌داد، اشتغال در بخش‌های غیرکشاورزی به میزان ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافته است. این رقم از انتظار افزایش ۱۸۰ هزار نفری اشتغال، فاصله قابل توجهی داشت و بدین ترتیب بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا اُفت کرد و همزمان قیمت طلای جهانی جهش داشت. بنظر می‌رسد علت اصلی کاهش آمار اشتغال آمریکا، اعتصابات کارگری در سه شرکت بزرگ خودروسازی است.

 

دلار پس از رسیدن به کمترین ارزش نسبی خود در ۶ هفته اخیر، صعود ۰.۱ درصدی داشت. همزمان بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله در ۴.۵۹۱ درصد قرار داشت که کمترین بازده آن در پنج هفته اخیر است.
سهام‌های آسیایی در چهارمین ماه متوالی برای افزایش قیمت با یکدیگر رقابت کردند و شروع صعود آن‌ها از زمان توقف نرخ‌های بهره هدف در اروپا و آمریکا بوده است.

 

به استناد CME FedWatch tool، اکنون سرمایه‌گذاران احتمال ۹۵ درصدی برای ثبات نرخ‌های بهره هدف در دسامبر قائل‌اند.

 

نرخ‌های بهره پایین‌تر می‌تواند با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا، به جذابیت آن بیافزاید.

 

بزرگترین صندوق پشتوانه طلا قابل معامله، SPDR Gold Trust، افزایش ۰.۲ درصدی را در روز جمعه تجربه کرد.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۳ درصدی به ۲۳.۲ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با نزول ۱.۳ درصدی در ۹۳۰.۹ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر