رشد و توسعه جز از مسیر سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست

رشد و توسعه جز از مسیر سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست
اگر شاخص سرمایه‌گذاری یک کشور رو به صعود نباشد نمی‌توان ادعا کرد در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت است.
کد خبر : ۱۵۶۹۵۹

به گزارش ایبِنا، مالک رحمتی؛ رئیس سازمان خصوصی سازی در دهمین سال برگزاری نمایشگاه اینوکس با طرح این پرسش که آیا این نمایشگاه به منظور معرفی شرکت‌ها و یا حل یکی از مسائل و یا مشکلات اقتصادی کشوراست؟ گفت: آنچه که امروز برای ما باید در اولویت قرار بگیرد این است که همه به دنبال رشد در کشور باشیم.

وی افزود: رشد و توسعه جز از مسیر سرمایه گذاری امکان‌پذیر نیست.

به گفته رحمتی؛ اگر شاخص سرمایه‌گذاری یک کشور رو به صعود نباشد نمی‌توان ادعا کرد در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت است.

رییس سازمان خصوصی سازی دلیل برگزاری این نمایشگاه در منطقه آزاد کیش را اینگونه اعلام کرد که پیشران سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی حتما باید در مناطق آزاد باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل تورم موجود در کشور، بانک مرکزی و بسیاری از بانک‌ها مجبور هستند تورم را مهار و نقدینگی را کنترل کنند و این کار جز از طریق بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست.

رحمتی اظهار داشت: از اهالی بازار تشکر می‌کنیم طی دو سال گذشته در حوزه تامین منابع مالی اقدامات خوبی انجام دادند آنچه برای توسعه کشور لازم است این است که بازار سرمایه در تامین مالی نقش بیشتری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز به آن نیاز داریم اعتماد مردم به بازیگران اصلی اقتصاد چه دولت، بخش خصوصی و بخش غیر دولتی است و اگر اعتماد مردم به فعالان اقصادی پایدار نباشد نمی‌توان در آن کشور از توسعه متوازن حرف زد.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: انچه ما را در امر شفاف سازی کمک می‌کند حضور در بازار سرمایه کشور است. اگر همه شرکت‌های دولتی و بزرگ خصوصی را در این اتاق شیشه‌ای به نمایش بگذاریم همه سرمایه‌ها به سمت بازار جذب خواهند شد.

وی تاکید کرد: نگاه موسمی و فصلی به بازار سرمایه خطرناک است و تلاش دولت نگاه راهبردی به بازار است.

وی مطرح کرد: همه مسیر‌ها و سرمایه‌ها باید از مسیر بازار سرمایه بگذرد و و اولویت به بازار سرمایه داده شود تا همه فعالیت‌ها در فضای شفاف سازی حرکت کند.

رحمتی عنوان کرد: امروز اقتصاد کشور در بازار سرمایه نیازمند خلاقیت و نوآوری است و در عرضه‌های اولیه نیازمند ابزار‌های جدید هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر