15 آبان 1402 - 21:15

دومین گام در اجرای پروژه‌های توافق ۲۵ ساله ایران و چین برداشته شد

دومین گام در اجرای پروژه‌های توافق ۲۵ ساله ایران و چین برداشته شد
گام دوم در اجرای پروژه‌های توافق ۲۵ ساله ایران و چین برقراری توافقات بر روی پروژه‌های مشخص در بین بخش‌های دولتی دو کشور است.
کد خبر : ۱۵۶۹۶۳

به گزارش ایبنا، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک ایران و چین در پکن نخستین گام در اجرای پروژه‌های توافق ۲۵ ساله ایران و چین  و گام دوم برقراری توافقات بر روی پروژه‌های مشخص در بین بخش‌های دولتی وزارتخانه‌های متناظر دو کشور است که توافق بر روی جزئیات اجرای پروژه‌ها انجام شد.

سیداحسان خاندوزی اظهار داشت: پیاده سازی و عملیاتی شدن پروژه‌های مربوط به توافق ۲۵ ساله ایران و چین نیازمند مجموعه‌ای از هماهنگی‌ها بین بخش‌های دولتی و خصوصی کشور بود که نخستین گام در مسیر اجرایی شدن آن پس از سفر رئیس جمهور به پکن در تیر سال جاری انجام شد که کمیسیون مشترک ایران و چین در پکن برگزار شد.

وی افزود: دومین گام با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز معاونین برخی وزارتخانه‌های اقتصادی و معاون اقتصادی وزارت امور خارجه برداشته شد و مجموعه دیگری از توافقات بر روی پروژه‌های مشخص در بین بخش‌های دولتی وزارتخانه‌های متناظر ایران و چین برقرار شد و بر روی جزئیات اجرای پروژه‌ها هم توافق انجام شد.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و چین ادامه داد: در رابطه با بخش خصوصی هم شرکت‌هایی از ایران که در چین فعالیت داشتند و برخی از شرکت‌های بزرگ چینی که در ایران مشغول بودند با موانعی مواجه بودند که موانع پیش روی آن‌ها هم با دستور مساعد مقامات ذیربط برطرف شد و ما آماده ایم که در ماه‌های آینده هم در جهت هدف گذاری‌های تجاری و هم در جهت هدف گذاری‌های سرمایه گذاری‌های بلندمدت بین دو کشور شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های بسیار خوبی با ارقام بسیار قابل توجه در حوزه سرمایه گذاری‌های خارجی باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر