18 آبان 1402 - 11:03

نقش مهم بانک مرکزی در مهار نوسانات شدید بازار ارز

نقش مهم بانک مرکزی در مهار نوسانات شدید بازار ارز
نماینده مجلس گفت:خوشبختانه با مدیریت هوشمندانه بانک مرکزی شاهد مهار نوسانات شدید در بازار ارز در روز‌ها و هفته‌های گذشته بوده‌ایم.
کد خبر : ۱۵۶۹۹۳

حسین محمد صالحی دارانی؛ نماینده مردم فریدن فریدونشهر و چادگان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اظهار کرد: در ۶ ماه اخیر شاهد ثبات و آرامش نسبی بازار ارز بوده‌ایم که اگر نوسانی هم در قیمت ارز ایجاد شده با مدیریت صحیح بانک مرکزی این نوسانات مهار شد؛ مانند تحولات اخیر منطقه‌ای که بازار ارز داخلی ما را دچار نوسانات مقطعی کرد.

 

وی با تاکید بر قدردانی از تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت مناسب بازار، کنترل قیمت‌ها و مهار تنش‌ها، تصریح کرد: بانک مرکزی با سیاست تثبیت و اقدامات مهم دیگر توانست بازار را در محدوده منطقی کنترل کند. تلاش ما باید این باشد که این ثبات در بازار ارز تداوم یابد و به اخلالگران اجازه دست‌اندازی و بر هم زدن بازار داده نشود.

 

محمد صالحی خاطر نشان کرد: ثبات بازار ارز، ثبات در سایر بازار‌ها را نیز به دنبال دارد و با تداوم این روند ما شاهد آرامش اقتصادی در کشور خواهیم بود.


این نماینده مجلس افزود: یکی از اقدامات مهم برای تحقق ثبات اقتصادی و آرامش بازارها، مقابله جدی با اخلالگران در بازار ارز است به نحوی که نباید اجازه فعالیت و جولان به آن‌ها در بازار ارز کشور داده شود. ضمن اینکه می‌توان با سیاست‌های مناسب و اثربخش مانند سیاست تثبیت که از سوی بانک مرکزی در چند ماهه اخیر اجرایی شد، نتیجه مورد نظر را کسب کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر