غول‌های سرمایه‌گذاری جهانی مشتاق همکاری با چین

غول‌های سرمایه‌گذاری جهانی مشتاق همکاری با چین
مدیران ارشد معتقدند: اصلاحات اقتصادی چین توانست درب‌ها را بر روی سرمایه‌گذاران مشتاق جهانی بگشاید تا همکاری‌های بلندمدت صورت گیرد.
کد خبر : ۱۵۷۰۵۳

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ اجلاس هنگ کنگ، در روز چهارشنبه به منظور گردهمایی سران سرمایه‌گذاری مالی جهانی برگزار شد. در این اجلاسس برخی از موثرترین چهره‌ها و مدیران دارایی در جهان، حضور یافته و سخنان مهمی در مورد تحرک سرمایه در ساحت بین‌المللی و چشم انداز آتی آن مطرح کردند. در طول جلسه مذکور، مارک ویدمن (Mark Wiedman)، مدیرکل شرکت BlackRock با نماد تجاری (BLK.N) گفت: چین بزرگترین بازار سرمایه جهانی را پس از آمریکا داراست. بدین ترتیب قرارگیری گسترده چین در سبد سرمایه‌گذاران بین‌المللی مسئله‌ای اجتناب ناپذیر است.

 

ویدمن در میان بیش از ده‌ها مدیر ارشد شرکت‌های بین‌المللی بوده که در مراسم افتتاحیه روز سه‌شنبه حاضر شدند. گرچه سرمایه‌گذاران از برخی وقایع نظیر کند شدن رشد اقتصادی چین و بحران بدهی در بخش املاک، احساس نگرانی کردند، اما ویدمن نظر دیگری دارد.

 

بیانات ویدمن نشان می‌دهد تغییر اساسی در نگرش سیاستی چین می‌تواند بازار را بیشتر به تصمیم‌های بازیگران گره زده، درنتیجه سرنوشت بازار سرمایه را به دست بازیگران واگذار کند. بدین طریق، معامله‌گران می‌توانند سبد پس‌انداز‌های خود را متنوع کرده یا از سپرده‌های قاعده‌مند و بازار مسکن خارج کنند. او بدون توضیح بیشتر در مورد این تغییر نگرش گفت: بنابراین در بلندمدت، فرصت‌های شگفت‌آوری در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

 

همچنین در این اجلاس، مایک گیتلین (Mike Gitlin)، مدیرکل Capital Group گفت که اقتصاد چین در حال گذار همه جانبه‌ای است.

 

به استناد آمار‌های ارائه شده توسط پان گونگ شنگ (Pan Gongsheng)، رئیس‌کل بانک مرکزی چین، در روز چهارشنبه؛ چین در سال جاری میلادی به هدف رشد ۵درصدی خود دست خواهد یافت.

 

به نقل از اوراق‌بهادار تایمز (Securities Times)؛ اخیرا شتاب رشد اقتصادی چین بهبود یافته و همگام با احیا پایدار تولید و مصرف، اشتغال و تورم نیز همچنان ثبات نسبی مطلوبی را تجربه می‌کنند.

 

در اجلاس چهارشنبه که به میزبانی مقامات پولی هنگ کنگ برگزار شده بود؛ آن ریچاردز (Anne Richards)، رئیس‌کل Fidelity Internationa، گفت: چین یک بازیگر اصلی در ساحت اقتصاد جهان بوده و این مسئله تا افق چشم انداز آتی تغییری نخواهد کرد.

 

اندرو شلوسبرگ (Andrew Schlossberg)، رئیس و مدیرکل Invesco با نماد تجاری (IVZ.N) نیز عقیده دارد تقویت کیفیت شرکت‌های چینی یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

 

اقتصاددانان هم براین باورند که شهرداری‌های بدهکار در دومین اقتصاد بزرگ جهان، ریسک بزرگی را به اقتصاد تحمیل کرده و این مسئله ناشی از سال‌ها سرمایه‌گذاری بیش از حد در زیرساخت‌های توسعه‌ای بوده که حتی شامل کمک پرداخت‌های دوران کرونا نیز می‌شود و یکی از عواقب آن، دامن زدن به بحران مسکن در چین است.

 

دولت چین اقداماتی را ترتیب داده تا بتواند جان دوباره‌ای به بازار مستغلات و اقتصاد کلان چین ببخشد، اما مجموع تدابیر، تا کنون نتوانسته تقاضا را توانمند سازد.

 

نوئل کویین (Noel Quinn)، مدیرکل گروه مالی HSBC با نماد تجاری (HSBA.L)، در روز چهارشنبه در یک انجمن سنگاپوری بیان کرد: بانک شاهد افزایش ۷۰ درصدی متقاضیان چینی بود که خواستار متنوع سازی سرمایه خود خارج از مرز‌ها بودند.

 

کویین در اجلاس روز سه‌شنبه هنگ کنگ گوشزد کرد که جریان سرمایه در سال جاری از سرزمین اصلی چین به هنگ کنگ ۳ تا ۴ برابر رشد کرده است.

 

ژانگ چینگ سونگ (Zhang Qingsong)، معاون سازمان برنامه و بودجه چین، در اجلاس هنگ کنگ در روز چهارشنبه گفت: نگران وضعیت کلان اقتصادی کشورش نیست، اما یکسری مشکلات ساختاری در بدهی دولت‌های محلی باقی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر