بریکس پلاس در انتظار توسعه جایگزین اینترنت

بریکس پلاس در انتظار توسعه جایگزین اینترنت
دیمیتری گوسف، قانونگذار روس گفت که شبکه سایبری مخصوص برای بریکس به حفظ ارزش‌های شناخته شده این گروه کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۵۷۱۶۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا و به نقل از راشاتودی، معاون اول کمیته کنترل دومای دولتی، دیمیتری گوسف، پیشنهاد کرده که روسیه باید یک اینترنت جایگزین را جهت همکاری با سایر کشور‌های بریکس توسعه دهد. این مقام درخواست ایجاد "یک فضای سایبری فراگیر بریکس پلاس" به ماکسوت شادایف، رئیس بخش توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه ارسال کرده است. پیشنهاد توسعه «اینترنتی که در آن ارزش‌های شناخته شده حاکم باشد» می‌تواند «با کاربرد قابلیت‌های فنی، سازمانی و مدنی مشترک برای کل این گروه» اجرا شود.

به گفته گوسف، پنجمین مجمع بین المللی شهری بریکس پلاس که هم اکنون در شهر سن پترزبورگ روسیه در حال برگزاری است، فرصت خوبی برای بحث درباره اینترنت یکپارچه برای کشور‌های عضو بریکس است. در حال حاضر بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، اما آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات در ژانویه به آن ملحق خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که این گروه توسعه‌یافته، به نام بریکس پلاس، تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تا سال ۲۰۴۰ ارائه دهد.

اوایل این هفته، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین هم خواستار تغییراتی در نحوه کار این اینترنت جهانی شد تا به نفع مردم همه کشور‌ها باشد. وی در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ در شهر ووژن چین گفت: "اولویت دادن به توسعه و ایجاد فضای سایبری فراگیرتر و مرفه‌تر مورد حمایت ما قرار دارد."

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر