21 آبان 1402 - 11:42

«مرکز مبادله» از ورود نیاز‌های ارزی به بازار آزاد جلوگیری کرد

«مرکز مبادله» از ورود نیاز‌های ارزی به بازار آزاد جلوگیری کرد
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما فعلا باید به سمت دو نرخی شدن ارز به طوری که این دو نرخ نزدیک به هم باشد، پیش برویم.
کد خبر : ۱۵۷۱۷۰

به گزارش ایبنا، حجت الله فیروزی، نماینده مرد فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند نرخی شدن ارز همچنان محل اشکال بوده است، گفت:ما فعلا باید به سمت دو نرخی شدن ارز به طوری که این دو نرخ نزدیک به هم باشد، پیش برویم، چراکه به هر میزان فاصله نرخ ارز بیشتر شود، رانت و فساد افزایش پیدا خواهد کرد.
حجت الله فیروزی

وی با اشاره به راهکار‌های تثبیت نرخ ارز در کشور گفت: به واقع مراجع مختلفی که در حوزه سیاست گذاری ارزی دخالت دارند، به نوعی به مباحث مربوط به ارز آسیب وارد می‌کنند.

سیاست واحد در حوزه ارزی باید با مدیریت بانک مرکزی رقم برخورد

وی با بیان اینکه سیاست واحد در حوزه ارزی باید با مدیریت بانک مرکزی رقم برخورد، بیان کرد: به اعتقاد بنده بانک مرکزی با ایجاد مرکز مبادله طلا و ارز اقدام مناسبی در راستای موضوعات ارزی رقم زد. از این رو چند ماهی است که به نوعی شاهد آرامش ارزی در کشور هستیم و نوسانات بازار ارز خیلی کاهش یافته است.

مرکز مبادله از ورود نیاز‌های ارزی به بازار آزاد جلوگیری کرد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با مدیریتی که از سوی بانک مرکزی در زمینه ارز صورت گرفته، خیلی از افرادی که وارد کننده کالا‌های ضروری هستند، ارز خود را از مرکز مبادله ارز و صلا به راحتی تامین می‌کنند تا تامین ارز به بازار آزاد راه پیدا نکند و این موضوع به خودی خود اقدام مناسبی است.

وی تاکید کرد: همچنین پیرو ایجاد مرکز مبادله طلا و ارز کسانی که نمی‌توانستند ارز خود را وارد کشور کنند، به نوعی مشکلاتشان برطرف شد. همچنین نیاز‌های ضروری و حداقل‌های بخش تولید به ارز با ایجاد این مرکز شرایط بهتری پیدا کرد.

چند نرخی شدن ارز همچنان محل اشکال است/ فعلا باید به سمتِ ارز دو نرخیِ نزدیک به هم برویم

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همه این تفاسیر موضوع چند نرخی شدن ارز همچنان محل اشکال بوده است و ما حداقل فعلا باید به سمت دو نرخی شدن ارز به طوری که این دو نرخ نزدیک به هم باشد، پیش برویم چراکه به هر میزان فاصله نرخ ارز بیشتر شود، رانت و فساد افزایش پیدا خواهد کرد. البته دولت توفیقات خوبی در بخش ارزی داشته است و با این حال باید به دنبال دو نرخی شدن ارز حرکت کند.

وی با اشاره به تعاملات اقتصادی و بین المللی دولت در دو سال گذشته بیان کرد:دولت در دو سال گذشته به سمت ایجاد تعامل با دنیا و تفهیم کشور‌های جهانی بدین منظور که به دنبال تعامل و کار و همکاری است حرکت کرد که این خود باعث شده بسیاری از یخ‌های روابط آب شده و موضوعات اقتصادی پیرامونی تقویت شود.

 

منبع: خانه ملت

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر