جدیدترین پیش‌بینی رشد اقتصادی چین

جدیدترین پیش‌بینی رشد اقتصادی چین
در بازبینی تخمین‌های ماه قبل صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی شد که اقتصاد چین رشد پرسرعت‌تری را در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۷۱۷۸

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ طبق تخمین‌های هفته اخیر صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد چین امسال رشد ۵.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد. با توجه به نتایج قابل تحسین و دور از انتظار اقتصاد چین در فصل سوم همراه با اقدامات سیاستی پکن، بازبینی سطح فعالیت اقتصادی چین موجب افزایش پیش‌بینی از سطح ۵ درصد شد.

 

براساس گزارش‌‌های مطبوعاتی، اقتصاد چین در مسیر تحقق رشد هدف سال ۲۰۲۳ بوده و این مسئله نشان‌گر احیای قوی پس از دوران کروناست.

 

صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی که ماه قبل منتشر شد، پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۴ رشد اقتصادی چین تضعیف شده و به سطح ۴.۶ درصد خواهد رسید. این ضعف ممکن است انعکاسی از کاهش تقاضای خارجی و ساختار شکننده بازار املاک باشد.

 

این نهاد مالی در گزارش خود اشاره کرده است که بازبینی سطوح فعالیت اقتصادی چین موجب افزایش رشد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شد. حالا در تجدیدنظر، تخمین‌ها نشان داده که اقتصاد چین در سال جاری و سال آینده، ۰.۴ درصد رشد بیشتری را خواهد داشت. زیرا روند بهبود اقتصادی چین از بحران کرونا و برنامه‌های سیاستی اخیر، بسیار امیدوارکننده است.

 

در دوره میان‌مدت، انتظار می‌رود، رشد اقتصادی چین تا سال ۲۰۲۸ به سطح ۳.۵ درصد افت کند که منعکس کننده بهره‌وری نازل اقتصادی و پیری جمعیت این کشور است.

 

گیتا گوپینات (Gita Gopinath)، معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، اظهار کرد: مقامات چینی اقدامات مطلوبی برای حمایت از بازار املاک ارائه کردند، اما برای تضمین بهبود سریع‌تر و کاهش هزینه‌های اقتصادی در دوران گذار، اقدامات بیشتری لازم است.

 

بهبود چشم‌انداز رشد چین در حالی صورت می‌گیرد که در ماه گذشته، دولت انتشار اوراق قرضه به ارزش یک تریلیون یوان (۱۳۷ میلیارد دلار) را مصوب کرد و همچنین لایحه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن، دولت‌های محلی اجازه دارند بخشی از بدهی اوراق قرضه با سرسید سال ۲۰۲۴ را برای حمایت از اقتصاد تنزیل مجدد کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر