23 آبان 1402 - 16:27
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

موافق رهاسازی قاعده و قانون رمز ارز در کشور نیستیم/ محدودیت‌های بانک مرکزی در راستای منفعت کشور است

موافق رهاسازی قاعده و قانون رمز ارز در کشور نیستیم  محدودیت‌های بانک مرکزی در راستای منفعت کشور است
جعفر قادری گفت: رها شدن و خروج از قاعده‌گذاری در حوزه رمز ارز را رد می‌کنیم و محدودیت‌هایی که ایجاد می‌شود هم قطعا بی‌دلیل نیست.
کد خبر : ۱۵۷۲۸۷

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره استفاده از رمز ارز در اقتصاد کشور و کنترل‌گری‌های بانک مرکزی در این حوزه اظهار کرد: نباید از ظرفیت‌ها و امکاناتی که رمز ارز در اختیار ما می‌گذارد صرف نظر کنیم؛ اما نباید اینگونه هم باشد که بی‌قاعده و غیراصولی رفتار شود.


وی ادامه داد: قاعده‌گذاری‌ها در حوزه رمز ارز نباید به گونه‌ای باشد که امکان پولشویی و خروج سرمایه را فراهم کند و طبیعتا بانک مرکزی نیز در راستای این هدف گام برمی‌دارد.


قادری تصریح کرد: در عین حالی که باید از امکانات کشور استفاده شود؛ اما جنبه‌های منفی و سوء استفاده‌هایی که در حوزه رمز ارز وجود دارد هم باید کنترل شود و جلوی آن‌ها را گرفت.


به گفته این نماینده مجلس، می‌توان از ظرفیت رمز ارز برای واردات هم استفاده شود که البته اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است.


قادری تاکید کرد: رها شدن و خروج از قاعده‌گذاری در حوزه رمز ارز را رد می‌کنیم و از سوی دیگر به محدودیت‌های غیر منطقی نیز اعتقادی نداریم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی باید با رعایت این دو مورد برنامه‌ها خود را پیش ببرد که البته در حال حاضر نیز به همین صورت است و قطعا محدودیت‌هایی که ایجاد می‌شود در راستای جلوگیری از ضرر و زیان به اقتصاد کشور خواهد بود و بی‌دلیل نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر