28 آبان 1402 - 10:07
معاون بانک صادرات در گفت‌وگو با ایبنا؛

نقش موثر مرکز مبادله ایران در بازار ارز/ به تداوم ثبات اقتصادی خوش‌بین هستیم

نقش موثر مرکز مبادله ایران در بازار ارز  به تداوم ثبات اقتصادی خوش‌بین هستیم
آمار‌های خوب اقتصادی به خصوص رشد اقتصادی و ثبات بازار ارز هر سرمایه گذار را مجاب می‌کند که در بازار‌های مولد سرمایه گذاری کند.
کد خبر : ۱۵۷۲۸۸

سید محمد یزدی خواه، معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به اینکه رشد اقتصادی فصل بهار امسال به ۶.۲ درصد افزایش یافته و تورم و نرخ رشد نقدینگی نیز روند نزولی را طی می‌کند، اظهار کرد: آمار‌های خوب اقتصادی به خصوص رشد اقتصادی و ثبات بازار ارز هر سرمایه گذار را مجاب می‌کند که در بازار‌های مولد سرمایه گذاری کند که این موضوع تعاملات اقتصادی را بهبود می‌بخشد.

 

این کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه به تداوم ثبات اقتصادی خوش‌بین هستیم، تصریح کرد: سرمایه گذاران این تحولات اقتصادی را به فال نیک می‌گیرند و اگر این روند اقتصادی حفظ شود، به بهبود فضای کسب و کار و کلیت فضای اقتصادی منجر خواهد شد.


یزدی‌خواه با اشاره به اینکه در گذشته تکانه‌های شدید اقتصادی و تورم‌های افسارگسیخته را تجربه کرده ایم، گفت: اولین و مهمترین رکن سرمایه گذاری ثبات اقتصادی و قابل پیش بینی بودن فضای اقتصادی است که خوشبختانه در چند ماه اخیر تا حدودی آن را تجربه کردیم. 


این کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار کرد: هدف از راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران فراهم کردن ثبات اقتصادی است که شاهد بودیم با عملیات همین مرکز نرخ ارز به ثبات رسید و مانع از نوسانی شدن آن شد، بنابراین می‌توان گفت بانک مرکزی به صورت متمرکز مدیریت مرکز مبادله ارز و طلا را به دست گرفته است که با توجه به ثبات بازار ارز رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد نیز محقق خواهد شد.


یزدی خواه در پایان تاکید کرد: تا امروز راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا نتایج مثبتی از جمله ثبات نسبی نرخ ارز در ماه‌های اخیر داشته  که از سوی دیگر فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری نیز فراهم کرده است.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر