چالش وزارت خارجه اسرائیل به دلیل کمبود بودجه

چالش وزارت خارجه اسرائیل به دلیل کمبود بودجه
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از توقف فعالیت‌های تبلیغاتی خود به سه زبان اسپانیایی، فارسی و روسی، به دلیل کمبود بودجه خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۳۱۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" نوشت: بر اساس آنچه که توسط امانوئل نحشون، معاون مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارتخانه، در نشست کمیته فرعی اطلاعات در کنست (پارلمان) بیان شد، رژیم صهیونیستی فعالیت‌های تبلیغاتی خود به سه زبان اسپانیایی، فارسی و روسی را متوقف می‌کند.

نهشون توضیح داد: وزارت خارجه اسرائیل فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را در شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های اسپانیایی، فارسی و روسی در بحبوحه جنگ متوقف کرده است.

به نوشته این روزنامه، در یک سند داخلی وزارت خارجه آمده است: «در یک ماه و نیم گذشته، تیم رسانه‌ای به زبان اسپانیایی به رهبری گابی چوکرون، شبانه روز برای کمک به شما در کار دیپلماسی عمومی کار می‌کنند.

این سند حاکی از فعالیت فشرده در عرصه دیجیتال، با ۱۱۰۰ پست و توییت به زبان اسپانیایی است که بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید از پلتفرم‌هایی را که از ستاد اصلی مدیریت می‌شوند، طی شش هفته از جنگ دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به ما اطلاع دادند که بودجه اختصاص یافته برای زبان اسپانیایی (علاوه بر زبان روسی و فارسی) تمام شده است.

زیف الکین، رئیس کمیته فرعی اطلاعات، از اعضای کنست، خواست تا حدود ۲۰۰ میلیون شِکل (۵۱.۷۸ میلیون دلار) را به وزارت امور خارجه اختصاص دهند.

وی گفت: اگر بخواهم عنوانی برای این بحث پیدا کنم، اینگونه خواهد بود: اسرائیل در مهمترین لحظه جنگ تصمیم گرفت فعالیت‌های وزارت امور خارجه را مختل کند. تبلیغات، خودش جبهه جنگ است و من فکر نمی‌کنم که هیچ راه حلی برای این وجود ندارد... مثل این است که به ارتش اسرائیل بگویید - اسلحه خود را شلیک نکنید، زیرا گران است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر