اسرائیل در نتیجه جنگ غزه ماهانه ۲.۴ میلیارد دلار ضرر می‌کند

اسرائیل در نتیجه جنگ غزه ماهانه ۲.۴ میلیارد دلار ضرر می‌کند
وزارت دارایی اسرائیل خسارات ماهانه ناشی از جنگ در نوار غزه را حدود ۲.۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.
کد خبر : ۱۵۷۴۷۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا و به نقل از آناتول، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، وزارت دارایی اسرائیل خسارات ماهانه ناشی از جنگ در نوار غزه را حدود ۲.۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

روز دوشنبه، روزنامه اقتصادی اسرائیل مارکر به نقل از وزارت دارایی این رژیم پیش بینی کرد که کاهش تولید ناخالص داخلی در سال جاری به ۱.۴ درصد برسد.

این روزنامه توضیح داد که این بدان معنی است که "هر ماه جنگ ممکن است منجر به از دست دادن تولید ناخالص داخلی حدود ۹ میلیارد شِکل (۲.۴ میلیارد دلار) شود" و اشاره کرد که این امر منجر به "رکود در سهم سرانه تولید ناخالص داخلی خواهد شد."

این روزنامه افزود: این نیز به این معناست که سرعت رشد اقتصادی امسال تنها به ۲ درصد خواهد رسید، ولی انتظارات قبلی حاکی از رسیدن آن به ۳.۴ درصد بود.

جی پی مورگان چیس در ۲۹ اکتبر اعلام کرد که با تشدید جنگ در نوار غزه، اقتصاد اسرائیل ممکن است در سه ماه آخر سال جاری ۱۱ درصد به صورت سالانه کاهش یابد.

این روزنامه در نظر داشت که "اقتصاد وارد یک جنگ وجودی می‌شود... بازار کار مختل شده است و بخش‌های تجاری در وضعیت عدم اطمینان قرار دارند."

این روزنامه افزود: اقتصاد تحت تأثیر جنگی که در ۷ اکتبر شروع شده است آسیب دید. بلاتکلیفی در مورد ادامه آن و خطر وقوع یک جنگ همه جانبه در شمال (با لبنان) بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر گذاشته و آسیب‌های چند بعدی به اقتصاد وارد می‌کند.

در همین زمینه بتسلائیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، هزینه روزانه جنگ در نوار غزه را حدود یک میلیارد شِکل (۲۶۶ میلیون دلار) برآورد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر