30 آبان 1402 - 21:05

زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کار‌ها در کشور ایجاد می‌شود

زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کار‌ها در کشور ایجاد می‌شود
مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات وزارت صمت گفت:در تمام زنجیره‌های‌های تامین تا بازار امکان هوشمند سازی وجود دارد.
کد خبر : ۱۵۷۵۴۴

به گزارش ایبنا، حسین مهویدی، مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات وزارت صمت (مگفا) در مراسمی در اتباط با هوشمند سازی کسب و کار‌ها اظهار داشت: اکنون در آستانه ورود به انقلاب چهارم صنعتی در دنیا هستیم به همین منظور در کشورمان نیز باید زمینه زیرساخت‌های هوشمندسازی را کسب و کار‌ها و صنایع مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی کسب و کار‌ها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید کنندگان و افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری آن‌ها شود؛ با وجود سختی این کار، اما با همکاری‌های وزارتخانه‌های صنعت و ارتباطات شدنی است.

مهویدی در حاشیه این مراسم نیزدر پاسخ به تسنیم اظهار داشت: در تمام زنجیره‌های های تولید تا بازار امکان هوشمند سازی وجود دارد و در صورتی خواستار بهره وری حداکثری هستیم باید در تمام زنجیره از این فناوری‌ها استفاده شود.

حل مشکلات شبکه توزیع با هوشمند سازی کسب و کار‌ها

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی می‌توانند بسیاری از مشکلات موجود در حلقه توزیع کالا در کشور را حل کند تصریح کرد: یکی از مقوله‌های مهم در هوشمند سازی مدیریت شبکه تامین و زنجیره ارزش است و در بستر‌های مرتبط با فناوری اطلاعات می‌توان از مقوله هوشمند سازی استفاده کرد.

مهویدی گفت: برای توزیع متوازن کالا و خدمات در زنجیره‌های مختلف می‌توان از هوشمند سازی بهره گرفت که در توافقی که امروز انجام شد به این موضوع توجه شده است.

ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی کسب و کار‌ها در کشور

علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌ها برای هوشمندسازی کسب و کار در کشور اظهار داشت: صنایع و کسب و کار‌های سنتی برای افزایش بهره وری چاره‌ای جز هوشمند سازی خود ندارند.

وی افزود: اکنون دستگاه‌های ملی و شرکت‌های خصوصی آماده ارائه ایجاد زیر ساخت‌های هوشمند سازی صنایع هستند.

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی بحث جدیدی نیست گفت: در برنامه هفتم توسعه به هوشمندسازی توجه خوبی شده است و احکام مناسبی در این ارتباط وجود دارد که امیداریم برای اقتصاد کشور راهگشا باشد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات بیان کرد: در گفتگو با وزارت صمت اعلام آمادگی کرده‌ایم تا موانع اجرایی برای ایجاد هوشمندسازی در کسب و کار‌ها را ایجاد کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر