جزئیات گزارش بانک مرکزی نشان داد:

تداوم روند نزولی قیمت مسکن در تهران طی آبان/ رشد ۱۴.۸ درصدی معاملات مسکن

تداوم روند نزولی قیمت مسکن در تهران طی آبان  رشد ۱۴.۸ درصدی معاملات مسکن
گزارش بانک مرکزی در آبان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که قیمت مسکن نسبت به ماه قبل، منفی ۰.۴ درصد و تعداد معاملات نیز ۱۴.۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۵۷۶۳۰

به گزارش ایبنا، گزارش بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران برای کل ماه آبان نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل قیمت مسکن منفی ۰.۴ درصد و حجم معاملات مثبت ۱۴.۸ درصد بوده است.

بنابر این گزارش، متوسط قیمت فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی در مناطق شهر تهران نشان می‌دهد بیشترین کاهش قیمت در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل مربوط به منطقه یک تهران با ۹.۴ درصد است؛ همچنین متوسط قیمت فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی در منطقه ۱۲ تهران، ۷.۸ کاهش را تجربه کرد.

متوسط قیمت فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی منطقه ۲۰ تهران کاهش قیمتی ۶.۶ و منطقه ۴ کاهش قیمتی ۶.۲ را در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل داشت.

بانک مرکزی همچنین گزارش داد که تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در مناطق شهر تهران در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.

بنابر این گزارش تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در مناطق شهر تهران نشان می‌دهد بیشترین افزایش معاملات مربوط به منطقه ۶ تهران با رشد ۴۵.۲ درصدی بوده است.

منطقه شهری ۹ تهران نیز افزایش ۳۴.۸ درصد و منطقه ۱۷ رشد ۳۱.۹ درصدی را در تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل را تجربه کردند.

تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در منطقه شهرداری ۸ تهران طی آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۲۷.۵ درصد و منطقه ۳ شهرداری تهران ۲۲.۵ درصد را ثبت کرده‌اند.

در گزارش بانک مرکزی توضیح داده شده است: متوسط قیمت معاملاتی برآورد شده، صرفاً تصویر کلی از تحولات قیمتی در شهر تهران را ارائه می‌نماید که با توجه به ناهمگن بودن واحد‌های مسکونی معامله شده (به لحاظ ناحیه، محله، طبقه، وضعیت مشاعات همچون پارکینگ و انباری، آسانسور، کیفیت ساخت و سایر عوامل)، لازم است این موضوع در مقایسه قیمت‌های محاسبه شده در ماه‌های مختلف به ویژه در سطح مناطق مدنظر قرار گیرد.

وزارت راه و شهرسازی به روش‌های مختلف یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی را در دست ساخت دارد و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار متقاضی زمین رایگان تحویل گرفته اند و تا پایان سال این رقم به یک میلیون نفر در بخش‌های شهری و روستایی خواهد رسید.

برچسب ها: مسکن قیمت مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر