همکاری اعضای اوپک‌پلاس برای ثبات بازار نفت

همکاری اعضای اوپک‌پلاس برای ثبات بازار نفت
وزرای نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای با هدف بهبود ثبات بازار نفت، بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید کردند.
کد خبر : ۱۵۷۸۶۸

به گزارش ایبنا به نقل از وزارت نفت، بر اساس اعلام دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، سی و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیر اوپک پنجشنبه، نهم آذرماه از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

اعضای اوپک‌پلاس در این نشست از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای الحاق این کشور به منشور همکاری اوپک و غیر اوپک (ائتلاف اوپک‌پلاس) از یکم ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ماه ۱۴۰۲) استقبال کردند.

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشور‌های شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تأکید شد.

با توجه به شرایط کنونی بازار‌های جهانی نفت خام در این نشست:

۱. بر چارچوب توافقنامه همکاری که در دهم دسامبر ۲۰۱۶ (شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵) امضا و در نشست‌های بعدی از جمله سی و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک در چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲) هم تأیید شده بود و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیر اوپک که در دوم ژوئیه ۲۰۱۹ (سه‌شنبه، ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۸) امضا شده است، تأکید شد.

۲. یادآوری شد که بر اساس تصمیم سی و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، ارزیابی‌های سه منبع مستقل «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید موردنظر کشور‌های آنگولا، کنگو و نیجریه در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

آنگولا روزانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه

کنگو ۲۷۷ هزار بشکه در روز

نیجریه روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه.

۳. تصمیم گرفته شد سی و هفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) در یکم ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳) در وین برگزار شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر