سقوط دلار و صعود یک‌شبه یورو

سقوط دلار و صعود یک‌شبه یورو
دلار سقوط کرد در حالی که یورو پس از متحمل شدن ضرر‌های قابل توجه یک شبه افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۷۸۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، معامله‌گران در حال ارزیابی داده‌هایی هستند که نشان‌دهنده کاهش تورم است و انتظارات را افزایش داده است؛ بنابراین افزایش نرخ‌های بهره به اوج خود رسیده است و بانک‌های مرکزی به زودی شروع به کاهش آن خواهند کرد.

شاخص دلار که عملکرد ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز رقیب اندازه گیری می‌کند، پس از ثبت ضعیف‌ترین عملکرد ماهانه خود در یک سال گذشته در ماه نوامبر، با وجود افزایش ۰.۶ درصدی یک شبه، با ۰.۱۱۶ درصد کاهش به ۱۰۳.۳۳ رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه اکتبر نسبتاً افزایش یافته است، در حالی که افزایش سالانه تورم کمترین میزان در بیش از دو سال و نیم گذشته بوده است.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی در ماه اکتبر به صورت سالانه سه درصد افزایش یافت که از ۳.۴ درصد طی سه ماه، کاهش یافته است، اما انتظارات همچنان بالاتر از هدف بانک مرکزی ایالات متحده برای دو درصد است.

سیاستگذاران فدرال رزرو نشان دادند که افزایش نرخ بهره احتمالاً پایان یافته است، اما در صورت پیشرفت در مهار رکود تورم، در را برای انقباض بیشتر پولی باز گذاشتند.

در اروپا، داده‌ها نشان داد که تورم در منطقه یورو برای سومین ماه متوالی در نوامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت که باعث افزایش شرط‌بندی برای کاهش نرخ در ابتدای بهار شد.

این داده‌ها منجر به کاهش ۰.۷ درصدی یورو شد و در آخرین معاملات ۰.۲۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۰۹۰۹ دلار رسید؛ اما واحد پول اروپا در این هفته ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

پوند انگلیس در معاملات اخیر ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۱.۲۶۴ دلار رسید.

ین ژاپن ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۱۴۸.۰۹ در هر دلار رسید و در راه ثبت سومین هفته متوالی افزایش در برابر دلار است و از پایین‌ترین سطح در نزدیک به ۳۳ سال گذشته که در اواسط نوامبر رسیده بود، یعنی ۱۵۱.۹۲ فاصله می‌گیرد.

دلار استرالیا با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۰.۶۶۱ دلار آمریکا و دلار نیوزیلند با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۰.۶۱۶ دلار آمریکا رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار یورو ین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر