12 آذر 1402 - 09:40

کدام کشور بیشترین سطح حمایت از ثروتمندان را دارد؟

کدام کشور بیشترین سطح حمایت از ثروتمندان را دارد؟
بریتانیا بیش از هر کشور دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای تامین مالی نابرابری ساختاری به نفع ثروتمندان هزینه می‌کند.
کد خبر : ۱۵۷۹۲۳

به گزارش ایبنا؛ به نقل از بیزنس، بر اساس گزارشی با عنوان «هزینه نابرابری»، بریتانیا سالانه ۱۰۶.۲ میلیارد پوند (۱۳۳.۸ میلیارد دلار) برای یارانه دادن به درآمد، ثروت و نابرابری قدرت در مقایسه با متوسط کشور‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هزینه می‌کند.

 

این گزارش نشان می‌دهد که نابرابری بریتانیا در مقایسه با پنج کشور برتر برابر با ۱۲۸.۴ میلیارد پوند (۱۶۱.۸ میلیارد دلار) در سال به اقتصاد، جوامع و افراد خسارت وارد می‌کند.

 

بر اساس نتایج منتشرشده، یک درصد از ثروتمندترین بریتانیایی‌ها، تحت حمایت‌ترین گروه یک درصدی بالای اروپا هستند و نسبت به افراد ثروتمند در هر کشور بزرگ اروپایی مالیات کمتری می‌پردازند.

 

محققان خاطرنشان کردند که نابرابری چیزی بیشتر از اقتصاد و فرهنگی است که پویایی اجتماعی را غیرممکن می‌کند.

 

بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ یکی از برابرترین کشور‌های ثروتمند بود و امروز کارشناسان خاطرنشان کردند که پس از ایالات‌متحده، دومین کشور نابرابر در این حوزه محسوب می‌شود.

 

در این گزارش آمده است که اتکای بیش از حد به سیستم‌های مالی که امکان سود‌های کلان و احتکار ثروت را فراهم می‌کنند، زیرساخت‌های بریتانیا را تهی، نابرابری‌های منطقه‌ای عظیم را تشویق و این کشور را در برابر شوک‌ها و رکود آسیب‌پذیر کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر