چشم اقتصاد آمریکا به ثروت ۱۵۴ تریلیون دلاری خانوار‌ها

چشم اقتصاد آمریکا به ثروت ۱۵۴ تریلیون دلاری خانوار‌ها
مخارج مصرف خانوار حیاتی‌ترین بخش در اقتصاد آمریکا است.
کد خبر : ۱۵۷۹۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی قطر پیش بینی کرد که بخش مخارج مصرفی ایالات متحده در ماه‌های آینده ثابت بماند و بودجه خانوار‌ها به حمایت از مصرف ادامه دهند که نتیجه استحکام بازار کار است و احتمال تضعیف شدید اقتصاد آمریکا را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قطر (QNA)، این بانک در گزارش هفتگی خود بخش مصرف را یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد آمریکا دانست و نوشت: هزینه‌های خانوار حدود ۶۸ درصد از ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.  این بخش در اقتصاد آمریکا حیاتی‌ترین بخش محسوب می‌شود، زیرا اطلاعات مهمی در مورد چشم انداز کلی اقتصاد و احتمال نزول ملایم یا شدید ارائه می‌دهد.

این گزارش دو عامل اصلی را که در ماه‌های آینده به حمایت از مصرف ادامه می‌دهند، شناسایی کرد. اولین عامل این است که خانواده‌ها منابع فراوانی برای ادامه مخارج و ترازنامه قوی دارند که قادر به ادامه مصرف است.

عامل دوم این است که بازار‌های کار کماکان باقی می‌مانند و شاخص‌های کاهش در مقایسه با علائم هشدار دهنده آشکار رکود، باقی می‌مانند. همچنین نرخ بیکاری - بر اساس آخرین داده‌ها - به ۳.۹ درصد رسیده که نشان از کاهش تدریجی دارد.

در این گزارش آمده است که آمار دارایی خالص خانوار‌ها اطلاعات مهمی را در مورد دارایی‌ها و بدهی‌ها برای ارزیابی ترازنامه خانوار‌ها در ایالات متحده ارائه می‌دهد که نشان دهنده افزایش ارزش خالص دارایی خانوار‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۵ تریلیون دلار است که به ۱۵۴.۳ تریلیون دلار می‌رسد و حاکی از توانایی مالی خانواده‌های آمریکایی است.

در سه ماهه سوم سال جاری، اقتصاد ایالات متحده به رشد ۴.۹ درصدی دست یافت که به لطف رشد هزینه‌های مصرف کننده به دلیل افزایش دستمزدها، سریع‌ترین سرعت در نزدیک به دو سال اخیر است.

هزینه‌های مصرف کننده در سه ماهه سوم سال جاری ۴ درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ رشد از سال ۲۰۲۱ است.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری ۲.۱ درصد رشد کرد.

گزارش بانک مرکزی قطر در زمانی منتشر شد که دیروز داده‌های رسمی حاکی از کاهش هزینه‌های مصرف کنندگان آمریکایی در ماه اکتبر در ازای افزایش جزئی در مزایای بیکاری بود.

به گزارش رویترز، پس از افزایش ۰.۷ درصدی در سپتامبر گذشته، هزینه‌های مصرف کننده در ایالات متحده در اکتبر گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر