بانک‌های مرکزی کشور‌های حوزه خلیج فارس نرخ بهره را ثابت نگه داشتند

بانک‌های مرکزی کشور‌های حوزه خلیج فارس نرخ بهره را ثابت نگه داشتند
بانک مرکزی امارات اعلام کرد «نرخ پایه» تسهیلات سپرده یک شبه بدون تغییر در ۵.۴ درصد باقی مانده است.
کد خبر : ۱۵۸۳۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره موجودی ذخیره را بدون تغییر نگه می‌دارد.



بانک مرکزی امارات همچنین تصمیم گرفت نرخ سود مربوط به استقراض نقدینگی کوتاه مدت از بانک مرکزی از طریق کلیه تسهیلات اعتباری موجود را ۵۰ واحد پایه بالاتر از نرخ پایه حفظ کند.



نرخ پایه که به نرخ بهره موجودی ذخیره مصوب توسط فدرال رزرو ایالات متحده مرتبط است، موضع سیاست پولی کلی بانک مرکزی را تعیین می‌کند و مرز پایین تری را برای نرخ بهره موثر برای نرخ‌های بهره بازار پول یک شبه در کشور فراهم می‌کند.



در دوحه، بانک مرکزی قطر نیز پس از ارزیابی سیاست‌های پولی فعلی قطر، نرخ‌های بهره جاری مربوط به نرخ سود سپرده، نرخ بهره وام و نرخ بازخرید را حفظ کرد.



بانک مرکزی قطر در حساب کاربری خود در پلتفرم X اعلام کرد که تصمیم دارد نرخ سود فعلی بانک را به این صورت حفظ کند: نرخ سود سپرده ۵.۷۵ درصد، نرخ سود وام ۶.۲۵ درصد و نرخ بازخرید ۶ درصد است.



بانک مرکزی قطر تأیید کرد که به ارزیابی شرایط اقتصادی ادامه می‌دهد و همه جنبه‌هایی را که ممکن است بر ثبات مالی تأثیر بگذارد را در نظر می‌گیرد و بانک در صورت لزوم سیاست‌های پولی خود را برای رسیدگی به هرگونه تغییر در الزامات اقتصادی بازنگری خواهد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر