قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲ ۰۹ ۲۹
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۶۱ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۸۴۴۲

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار تثبیت شده است. دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال آینده میلادی از قیمت طلا حمایت کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار شاخص تورم آمریکا در این هفته هستند.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۲ درصدی به ۲۰۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

 

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته اعلام کرد دوره سیاست‌های سختگیرانه پولی به پایان رسیده و احتمال کاهش نرخ بهره در ۲۰۲۴ وجود دارد.


رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز سه‌شنبه گفت هیچ فوریتی برای کاهش نرخ بهره با توجه به شرایط خوب اقتصاد وجود ندارد.


طبق گفته مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس، اگر شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که قرار است در این هفته اعلام شود ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، آن وقت کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد و روند افزایش قیمت طلا هم محدود می‌شود.


بازار‌ها ۷۵ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را هم تحت تاثیر قرار داده و تقاضا برای خرید سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را بالا می‌برد.


سرمایه‌گذاران حالا منتظر گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه نوامبر هستند. فدرال رزرو از این شاخص برای تعیین تورم زیر ساختی استفاده می‌کند.


قیمت نقره امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۰ درصد افزایش، ۹۶۲ دلار و ۱۰ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر