کاهش ۱۲۰ هزار تومانی حباب سکه در یک هفته اخیر

کاهش ۱۲۰ هزار تومانی حباب سکه در یک هفته اخیر
اندک افزایش صرفاً قیمت طلا در بازار به دنبال افزایش یکباره ۱۴ دلاری اونس جهانی طلا در روز گذشته (پنجشنبه) است.
کد خبر : ۱۵۸۵۰۲

به گزارش ایبنا، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه، علیرغم افزایش ۱۹دلاری اوس جهای طلا طی این مدت، در بازار‌های داخلی، روند کاهشی قیمت‌ها را داشتیم. البته که روز نخست هفته باتوجه به تعطیلی روز یکشنبه، نیمه‌تعطیل بود و بازار رسماً فعالیت خود را از روز دوشنبه آغاز کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با بازگشایی بازار از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، علیرغم افزایش ۱۹ دلاری اونس جهانی طلا، کاهش قیمت سکه طلا را در بازار داخلی شاهد بودیم که هر گرم طلای ۱۸ عیار (در آخرین معاملات روز چهارشنبه نسبت به ابتدای هفته)، ۹۰۰۰ هزار تومان کاهش، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هریک ۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

وی ادامه داد:، اما از روز پنجشنبه، اونس طلا در بازار‌های جهانی به یکباره ۱۴ دلار افزایش یافت تا مجموع تغییرات بهای طلا در بازار‌های جهانی را به ۳۳ دلار برساند. با این افزایش ۱۴ دلاری قیمت طلا در جهان، اندکی قیمت طلا بالا رفت، اما قیمت سکه تغییری نداشت و حتی سکه طرح قدیم و سکه‌های یک گرمی نیز هریک ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت ر تجربه کردند.

این مقام صنفی در رابطه با تغییرات قیمت سکه و طلا در مجموع یک هفته اخیر بازار و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته (روز پنجشنبه)، گفت: سکه تمام طرح جدید بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۲۵ میلیون ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در نهایت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزارتومان کاهش پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در پایان هفته، قیمت‌گذاری شدند.

بذرافشان افزود: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا در بازار داخل نیز اندکی افزایش یافت. در آخرین معاملات روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰۰۰تومان افزایش بها به دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به زای هر گرم رسید.

بذرافشان پیرامون وضعیت حباب سکه در مجموع یک هفته اخیر، اظهار کرد: حباب سکه در طول این هفته ۱۲۰ هزار تومان کاهش یافت و در حال حاضر پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حباب سکه است؛ بنابراین در مجموع این هفته علیرغم افزایش ۳۳ دلاری اونس جهانی، کاهش قیمت طلا، سکه و حباب آن را داشتیم. آخرین نرخ ثبت شده برای هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۵۴ دلار ثبت شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: طلا اونس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر