04 دی 1402 - 12:40

حرکت ادامه‌دار دلار به سمت کف قیمتی خود در سال جاری

حرکت ادامه‌دار دلار به سمت کف قیمتی خود در سال جاری
روند حرکت دلار در ۱۰ روز گذشته حاکی از شکست کف حمایتی بوده که در روزهای گذشته به کاهش خود ادامه داده است و این کاهش ادامه می‌یابد.
کد خبر : ۱۵۸۶۲۴

به گزارش ایبنا؛ بررسی روند قیمت دلار در بازار غیر رسمی نشان می‌دهد که این ارز کف حمایتی مهم خود را از دست داده و گارد نزولی گرفته و در روز‌های گذشته به کاهش خود ادامه داده است.

 

آخرین قیمت‌های بازار غیر رسمی حکایت از دلار ۴۹هزار ۷۵۰ تومانی دارد که این رقم تا ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان نیز پایین‌تر خواهد آمد.

 

این مهم در حالی است که دلار در ۲.۵ ماه اخیر کف قیمتی ۵۰ هزار تومان را از دست نداده بود، حالا به سمت پایین‌ترین قیمت خود در سال جاری یعنی ۴۷ هزار تومان در حال حرکت است.

 

قدرت چانه زنی خریداران ارز در بازار غیر رسمی به عنوان یک مولفه مهم در تشخیص روند آینده قیمت شناخته می‌شود، زیرا اگر انتظارات تورمی فروشندگان پایین باشد، محدوده تخفیف‌های آن‌ها نیز باز‌تر خواهد شد و افزایش قدرت چانه زنی خریداران به نوعی مقدمه‌ای بر کاهش قیمت است.

 

طرف عرضه دلار قوی‌تر از تقاضا

 

هم اکنون به صورت میدانی نیز طرف عرضه دلار قوی‌تر از تقاضای آن به نظر می‌آید که همین موضوع روند ادامه‌دار کاهش قیمت را تایید می‌کند؛ این در شرایطی است که بانک مرکزی به عنوان بازار ساز در بازار حضور فعال دارد و بعید به نظر می‌رسد این بانک شرایط لازم برای تنظیم‌گری بازار را در اختیار نداشته باشد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر