قیمت جهانی طلا؛ امروز ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

قیمت جهانی طلا؛ امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۰۵
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۰۶۲ دلار و ۸۲ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۸۶۵۲

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس سال آینده میلادی ارزش دلار و اوراق بهره خزانه‌داری این کشور را پایین آورده و از قیمت طلا در روز سه‌شنبه حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ افزایش به ۲۰۶۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۹ درصدی به ۲۰۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه و پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور، احتمال آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را بالا برده و قیمت طلا را افزایش داده است.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا احتمالاً تا ۲۰۸۰ دلار افزایش می‌یابد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از آن بود که قیمت‌ها در این کشور برای اولین بار طی سه سال و نیم گذشته در ماه نوامبر کاهش یافته است. بدین ترتیب نرخ تورم در آمریکا به زیر ۳ درصد می‌رسد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

شاخص دلار هم ۰.۱ درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است.

تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۸ درصد کاهش ۹۷۴ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر