گزارش رسمی: دو میلیون نفر در رژیم صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

گزارش رسمی: دو میلیون نفر در رژیم صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می‌کنند
یک گزارش رسمی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه فاش کرد که حدود دو میلیون شهروند، از جمله ۸۷۰۰۰۰ کودک، زیر خط فقر در این رژیم زندگی می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۸۷۶۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، شرکت پخش رژیم صهیونیستی گفت: از گزارش فقر بیمه ملی برای سال ۲۰۲۳ مشخص است که حدود دو میلیون فقیر در رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند. در میان آن‌ها حدود ۸۷۰۰۰۰ کودک و حدود ۱۵۰۰۰۰ سالمند در سن بازنشستگی قرار دارند در حالی که حدود ۹۵۰۰۰۰ نفر از آن‌ها کار می‌کنند.

وی افزود: «سال گذشته (۲۰۲۳) خط فقر برای هر عضو خانواده به ۳۱۰۰ مثقال (۸۳۵ دلار آمریکا) رسید. این رقم نسبت به سال قبل دویست شِکِل افزایش داشته که به ۲۹۰۰ شِکِل(۷۸۱ دلار آمریکا) رسیده است.


در این گزارش اشاره شده است که "نرخ فقر در همه گروه‌های مسکونی به جز خانواده‌های عرب و یهودیان مذهبی افزایش یافته است که تقریباً بدون تغییر باقی مانده است که حدود ۳۹ درصد است. "

این گزارش افزود: نرخ فقر در اسرائیل در مقایسه با کشور‌های توسعه‌یافته، به‌ویژه در میان کودکان، در بالاترین سطح قرار دارد.

همچنین این گزارش می‌افزاید: در مقایسه با سال ۲۰۲۲، نرخ فقر در میان خانواده‌های کارگری افزایش یافته است که حدود نیمی از خانواده‌های فقیر را چه در بین مشاغل آزاد و چه در بین حقوق بگیران، تشکیل می‌دهند. مشخص شد که نرخ فقر برای خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها یک فرد مستقل است از ۱۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است و در میان خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها یک کارمند حقوق بگیر است، از ۱۴.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.


در ادامه این گزارش آمده است: «علاوه بر این، نرخ فقر کودکان از ۲۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۸.۲ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. در میان سالمندان نیز از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های رسمی اسرائیل، جمعیت این کشور حدود ۹.۱ میلیون نفر است که ۲۰ درصد از شهروندان عرب را شامل می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اسرائیل فقر خط فقر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر