20 دی 1402 - 12:02
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

موج‌سواری دلالان دلار کوتاه‌مدت است/ مردم به بازار ارز ورود نکنند

موج‌سواری دلالان دلار کوتاه‌مدت است  مردم به بازار ارز ورود نکنند
یک کارشناس گفت: چون نوسان بازار ارز در اثر رویداد‌های غیراقتصادی، لحظه‌ای است، به مردم پیشنهاد می‌کنم که وارد بازار پرریسک نشوند.
کد خبر : ۱۵۹۱۰۴

علی حیدری، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با خبرنگار ایبنا، با اشاره به این که افزایش نرخ ارز که به بهانه حادثه تروریستی اخیر کرمان رخ داد، پایدار نخواهد بود، گفت: اصولا نه تنها در ایران بلکه همه نقاط دنیا، هر نوع رویداد غیرقابل پیش‌بینی فقط به صورت لحظه‌ای و کوتاه مدت اثرگذار است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هر نوع حرکت تروریستی در هر نقطه از جهان و به هر شکل، محکوم است، تاکید کرد: ایجاد نوسانات در بازار‌ها در پی این نوع رویداد امری طبیعی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: البته چند رسانه فارسی زبان خارج از کشور که به نظر من بی‌سواد هم هستند، به دنبال ایجاد موج سواری در نرخ دلار بودند که با شکست مواجه شدند، زیرا هر نوع تغییر واقعی پولی نیاز به تغییر داده اقتصادی حداقل در میان مدت دارد، اما مشاهده کردیم که امنیت کرمان سریع تامین شد و مشکلی هم در مولفه‌های اقتصادی رخ نداد، پس دلیلی برای تداوم این موج سواری نیست.

این تحلیلگر بازار‌های مالی تاکید کرد: بنده عملکرد چند دلال و سفته باز را در موج سواری نرخ ارز، کوتاه مدت و شکست خورده می‌دانم چرا که در شرایط کنونی نرخ ارز به روال قبلی بازخواهد گشت.

حیدری در پایان تاکید کرد: چون نوسان بازار ارز در رویداد‌های غیر اقتصادی کوتاه و لحظه‌ای است، به مردم پیشنهاد می‌کنم که وارد بازار پرریسک ارز نشوند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر