ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده به زودی

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده به زودی
رئیس سازمان توسعه تجارت به ابلاغ آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده و اینکه به زودی این ابلاغ صورت می‌‌گیرد، اشاره کرد.
کد خبر : ۱۵۹۴۴۹

به گزارش ایبنا؛ مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چابهار ظرفیت قابل توجهی دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تجارت با هند و پاکستان استفاده کرد. نمایشگاه فعلی نیز با حضور ۱۱۰ شرکت و بیش از ۱۴۰ تاجر خارجی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به مذاکرات مربوط به تجارت آزاد با پاکستان، گفت: امسال قرارداد تجارت آزاد با سوریه و اوراسیا امضا شده و ونزوئلا و پاکستان هم در برنامه‌های بعدی برقراری تجارت آزاد هستند. 

 

این مقام مسئول  درباره جدیدترین وضعیت واردات خودرو‌های کارکرده، اظهار کرد: هیئت وزیران پلاک گذاری را در فاز اول برای خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد مصوب کرد و اعلام شده که آیین نامه هم به زودی ابلاغ می‌شود.

 

بارگذاری خودرو‌ها در سامانه طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده

 

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره جدیدترین وضعیت خودرو‌های جانبازان نیز گفت: در این زمینه توافق شده و به مرحله آخر رسیدیم که بحث بارگذاری سامانه‌ای است. جانبازان هم می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده خودرو وارد کنند و هم خودرو‌هایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد که ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برای اطلاع آن‌ها در سامانه بارگذاری می‌شوند. اولویت اول هم جانبازان بالای ۷۵ درصد هستند که می‌توانند خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند که یا خودشان وارد کنند یا به شرکت‌هایی که خودرو وارد می‌کنند، مجوز دهند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به عطش بازار خودرو در شش سال گذشته هدف از پلاک‌گذاری ملی برای خودرو‌ها در مناطق آزاد هم کنترل بازار است، تصریح کرد: البته همچنان واردات خودرو‌های آمریکایی ممنوع است و این جزو قوانین بوده و است.

 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه عطش بازار باعث شده همواره امکان دلالی وجود داشته باشد، تصریح کرد: از طرف دیگر با ورود خودرو‌های افرادی که در سامانه بودند به بازار آزاد هم، ممکن است روی بازار خودرو تاثیر بگذارد. تا زمانی که عرضه به حد مطلوب نرسیده از این وضعیت گریزی نیست. اما همه این ابزار کمک می‌کند تعادلی در بازار ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر