سرگردانی قیمت نفت

سرگردانی قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات اوایل روز چهارشنبه متحمل کاهش جزئی شد.
کد خبر : ۱۵۹۴۵۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، افزایش قیمت دلار تقاضا برای نفت خام به واحد پول ایالات متحده را محدود کرد، اما خطر فزاینده اختلال در عرضه در بحبوحه درگیری شدید در دریای سرخ این کاهش را محدود کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۷۷.۹۳ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۲۱۵ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۳ سنت معادل ۰.۵۹ درصد کاهش به ۷۱.۹۷ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دیروز، سه‌شنبه، اندکی افزایش یافت، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت کاهش یافت، اما درگیری‌های مداوم در دریای سرخ نگرانی‌ها مبنی بر اینکه نفت‌کش‌ها مجبور به تغییر مسیر خود برای اجتناب از منطقه شوند، افزایش داد و هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای تحویل را افزایش داد.

پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) که در تضاد با انتظارات مربوط به کاهش قابل توجه نرخ بهره بود، دلار آمریکا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید. افزایش قیمت دلار تقاضا برای نفت دلاری را برای خریدارانی که به ارز‌های دیگر پرداخت می‌کنند کاهش می‌دهد.

روز سه‌شنبه، پس از اینکه موشک حوثی‌ها یک کشتی یونانی را در دریای سرخ هدف قرار داد، ایالات متحده حملات جدیدی را علیه گروه حوثی یمن انجام داد.


در همین راستا شرکت بزرگ نفت بریتانیا شل، پس از شروع حملات آمریکا و انگلیس، حمل و نقل از طریق دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد، اما تولیدکننده آمریکایی شورون مسیر‌های خود را در دریای سرخ حفظ کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار نفت فدرل رزرو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر