13 بهمن 1402 - 10:11
وزیر راه و شهرسازی:

۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است
وزیر راه با تاکید بر به تعهد احداث ۴ میلیون واحد مسکونی گفت: ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است.
کد خبر : ۱۵۹۹۸۳

به گزارش ایبنا، «مهرداد بذرپاش» در تشریح جزئیات سفر به استان هرمزگان، گفت: مجوز صیادی بعد از سفر اخیر رییس جمهور صادر شد و سازمان بنادر و دریانوردی برای مجوز به شناور‌های صیادی اهتمام جدی داشت و با صدور مجوز‌های صیادی امروز شاهد رضایتمندی بین صیادان بودیم.

تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۱۱ هزار قطعه زمین شهری در هرمزگان

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با سفر دوم رییس جمهور و اعضای هیات دولت امروز بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به مردم تحویل شد و با احتساب ۶ هزار واحدی که پیش‌تر تکمیل و تحویل شده بود بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی به مردم هرمزگان تحویل شد. در بخش واگذاری زمین نیز بیش از ۱۱ هزار قطعه زمین تا امروز در استان هرمزگان واگذار شده است.

در دولت سیزدهم در مجموع ۵۷۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت واگذار شده است

بذرپاش افزود: امروز ۱۲ بهمن جشنی را به مناسبت دهه فجر برگزار کردیم که ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت به مردم واگذار شد. با احتساب ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه‌ای که در سفر پیشین به این استان انجام شده بود تا امروز بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت به مردم هرمزگان واگذار شده است.

آماده سازی و واگذاری ۲۸ هزار قطعه زمین روستایی

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: امروز عملیات آماده سازی و واگذاری ۲۸ هزار قطعه زمین روستایی نیز آغاز شده است و در فواصل مختلف به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین زمین در بخش روستایی در استان هرمزگان بیش از یکصد هزار قطعه است. در کل کشور نیز بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تامین شده است و به تناوب عملیات واگذاری این زمین‌ها در سرتاسر کشور در حال انجام است. در تلاش هستیم تا تمامی ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سراسر کشور به مردم تحویل شود.

آغاز احداث دو شهر جدید خلیج فارس و مکران نو

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر امروز به استان هرمزگان عملیات اجرایی احداث دو شهر جدید خلیج فارس و مکران مرکزی به دنبال ایجاد ۲۷ نقطه ساحلی و ۲۷ شهر ساحلی در پهنه سواحل جنوب آغاز شد.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که با کمک صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیش بینی برای احداث و تکمیل واحد‌های نهضت ملی تا پایان سال به چه میزان خواهد بود؟ گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه تامین زمین انجام شده است. به عنوان نمونه در استان هرمزگان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین تامین شده است و حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که ۲۰ هزار واحد تحویل شده و ۲۰ هزار واحد نیز در مدار ساخت است.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی فقط در استان هرمزگان برنامه ریزی برای احداث ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد بود که حدود ۹ هزار واحد مسکن روستایی تحویل مردم در استان شد.

بذرپاش تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است و این عدد مرتب افزوده می‌شود. در تلاش هستیم تا تمامی هدف گذاری در دولت در زمینه مسکن به اجرا درآید.

به گفته وی، در حوزه راه‌های استان هرمزگان نیز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان در حوزه راهداری بهره برداری شد و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان نیز پروژه جدید تعریف شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مناسب پروژه راه روستا‌های متصل به شهرستان بشاگرد بود که بیش از ۸۹ کیلومتر بود و با توجه به محرومیت این شهرستان این پروژه انجام خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر