آمریکا به دنبال کاهش تنش با چین

آمریکا به دنبال کاهش تنش با چین
هیات وزارت خزانه داری آمریکا این هفته در پکن مذاکراتی را با همتایان چینی خود آغاز می‌کند و به دنبال کاهش تنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان است.
کد خبر : ۱۶۰۱۶۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، هیات وزارت خزانه داری آمریکا همچنین به دنبال بازسازی بدهی‌های چین به کشور‌های در حال توسعه و ادامه تلاش‌های مشترک برای تقویت روابط مطابق با آنچه روسای جمهور جو بایدن و شی جین پینگ در پایان سال گذشته بر سر آن توافق کردند، است.

هیات پنج نفره آمریکایی توسط جی شامباو معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل رهبری می‌شود.

یکی از مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت که این جلسات دو روزه شامل "مکالمات صریح" در مورد اقدامات چین مانند یارانه‌های دولتی است که با اقتصاد بازار نامتناسب است.

این علاوه بر نگرانی‌ها در مورد تولید مازاد صنعتی است که می‌تواند بازار‌های بین‌المللی را با محصولات ارزان‌قیمت پر کند و همچنین بحث در مورد راه‌هایی برای تسویه بار بدهی‌های دولتی که کشور‌های کم‌درآمد را بر دوش می‌کشد و سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار و طرح‌های اقلیمی است.

چین یکی از بزرگترین طلبکاران بین المللی است و توان دادن امتیازاتی را دارد که تلاش‌های جهانی برای بازگرداندن صد‌ها میلیارد دلار بدهی اش از کشور‌های فقیر را آغاز می‌کند.

مقامات ایالات متحده و چین همچنین در مورد تلاش‌های متقابل برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مکانیسم‌های برنامه‌های غربالگری سرمایه گذاری که موانع اقتصادی جدیدی بین دو کشور ایجاد می‌کند، گفت‌وگو خواهند کرد.

احیای ساختار گفت‌وگوی رسمی اقتصادی با هدف جلوگیری از تبدیل سوء تفاهم‌ها به جنگ اقتصادی بین ایالات متحده و چین است.

دولت بایدن در تلاش است تا مقامات چینی را متقاعد کند که تلاش‌های رئیس جمهور بایدن برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین آمریکا از چین به منظور آسیب رساندن به توسعه اقتصادی چین نیست.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: چین آمریکا اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر