پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد خاورمیانه

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد خاورمیانه
کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت: اقتصاد جهانی به طرز شگفت‌آوری انعطاف‌پذیر است.
کد خبر : ۱۶۰۳۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این مساله به این دلیل است که رشد سال گذشته بیش از انتظارات بود و انتظار می‌رود که رشد کلی جهانی در سال جاری ۲۰۲۴ کاهش یابد.

وی در سخنرانی خود در هشتمین مجمع مالی کشور‌های عربی در دبی افزود: «پیش بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری به حدود ۲.۹ درصد برسد که از سطح سال گذشته خود فراتر رود. اما همچنان کمتر از حد انتظار است.»

جورجیوا خاطرنشان کرد: کاهش تولید نفت در کوتاه مدت، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سیاست‌های پولی سختگیرانه، کاهش رشد خارج از بخش هیدروکربنی در کشور‌های صادرکننده در میان مدت و افزایش اثرات منفی ناشی از کاهش تقاضا برای نفت، عوامل فشار بر نرخ رشد تولید ناخالص داخلی منطقه خاورمیانه هستند.

وی تصریح کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه عواقب و تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور‌های همسایه به‌ویژه بخش گردشگری دارد که شاهرگ حیات بسیاری از کشور‌ها است.

وی تاکید کرد که صندوق در حال نظارت بر پیامد‌های مالی است که در برخی زمینه‌ها مانند افزایش هزینه‌ها در شبکه‌های ایمنی اجتماعی و مسائل دفاعی دیده می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر