هشدار بانک مرکزی آلمان؛ وارد رکود می‌شویم

هشدار بانک مرکزی آلمان؛ وارد رکود می‌شویم
تولید اقتصادی موتور محرکه اروپا در سه ماهه نخست امسال برای دومین بار متوالی کاهش می‌یابد که به معنای ورود به رکود فنی است.
کد خبر : ۱۶۰۵۹۳

به گزارش ایبنا؛ بانک مرکزی آلمان امروز هشدار داد با افت تولید اقتصادی در سه ماهه نخست، این کشور در رکود فرو می‌رود.


با افزایش تورم آلمان پس از جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ اقتصاد این کشور با بحران مواجه است که این بحران با رکود صنعتی و ضعف شرکای تجاری همراه شده است.


بانک مرکزی آلمان، «باندسک‌بانک» در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید اقتصادی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ کاهش ۰.۳ درصدی داشته که از ژانویه تا مارس «احتمالا یک بار دیگر اندکی کاهش می‌یابد».


دومین کاهش متوالی تولید اقتصادی، اقتصاد موتور محرکه اروپا را از نظر فنی در رکود قرار می‌دهد. کند شدن تقاضای خارجی تا محدودیت‌های هزینه‌های مصرف‌کننده و سرمایه‌گذاری خارجی از جمله انبوه مشکلاتی‌ست که بانک مرکزی آلمان فهرست کرده است.


بنا بر اعلام این بانک، موجی از اعتصاب‌های اخیر به ویژه اعتصاب‌های بخش‌های ریلی و هوانوردی بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی خواهد داشت.


با این حال، بانک مرکزی آلمان می‌گوید، هنوز هیچ مدرکی دال بر رکود به معنای افت مداوم، گسترده و مشخص در فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد و چنین رکودی در حال حاضر پیش‌رو نیست.


بانک مرکزی آلمان با چندین بار افزایش نرخ توانست نرخ تورم را به ۲.۹ درصد کاهش دهد، اما هنوز با ۲ درصد مدنظر بانک مرکزی اروپا فاصله دارد.


اقتصاد آلمان سال گذشته ۰.۳ درصد کوچک شد و انتظار می‌رفت امسال بهبود یابد، اما اکنون کارشناسان هشدار می‌دهند که بهبود اقتصادی احتمالا کندتر از انتظارات پیشین باشد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر