خروج سرمایه‌گذاران خارجی از بازار اسرائیل ادامه دارد

خروج سرمایه‌گذاران خارجی از بازار اسرائیل ادامه دارد
شرکت نیلسن، غول آمریکایی در زمینه اطلاعات، داده‌ها و اندازه‌گیری بازار، تصمیم گرفت شعبه خود در اسرائیل را ببندد.
کد خبر : ۱۶۰۷۳۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، روزنامه اسرائیلی گلوبز به نقل از منابع نزدیک به این موضوع گزارش داد که بخش تحقیق و توسعه نیلسن که در حال حاضر در اسرائیل است، در حال انتقال به هند است.

به گزارش روزنامه، این مرحله بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای ساده سازی عملیات و کاهش هزینه‌ها با هدف تضمین ثبات مالی شرکت در بلندمدت است.

نیلسن که به دلیل سیستم رتبه بندی مخاطبان برای بینندگان تلویزیون مشهور است، سنگ بنای تعیین سرنوشت بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در طول سال‌ها بوده است.

این شرکت که در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد و دستخوش تحولات مختلفی شده است، بازیگر اصلی در بینش و تحلیل رسانه‌ای بوده است. به گفته یاهو فاینانس، در سال ۲۰۲۲، توسط کنسرسیومی از سرمایه گذاران خصوصی برای معامله‌ای عظیم به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خریداری شد.

این شرکت سفر خود را در اسرائیل در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، زمانی که eXelate، یک شرکت نوپا محلی متخصص در توسعه یک پلت فرم برای تجزیه و تحلیل داده‌های خصوصی را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.


در سال ۲۰۱۷، نیلسن با خرید vBrand، استارت آپی که ارزش و تأثیر کمپین‌های حمایت مالی ورزشی را می‌سنجد، حضور خود را در اسرائیل گسترش داد و در مرکز توسعه شرکت ادغام شد.


سپتامبر گذشته، این شرکت با گزارش‌هایی مبنی بر کاهش برنامه ریزی شده ۹ درصدی در نیروی کار جهانی خود خبرساز شد.

گفتنی است که سرعت خروج سرمایه‌گذاران از صندوق‌های بورس اسرائیل، پس از کاهش شدید قیمت سهام در بحبوحه گسترش دامنه جنگ اسرائیل در نوار غزه و گسترش تنش‌ها به دیگر جبهه‌ها، شتاب گرفته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر