سازمان تجارت جهانی قوانین تجارت خدمات را تصویب می‌کند

سازمان تجارت جهانی قوانین تجارت خدمات را تصویب می‌کند
کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا اعلام کرد سازمان تجارت جهانی قوانین جدیدی را برای تسهیل تجارت خدمات بین بیش از ۷۰ کشور عضو وضع کرد.
کد خبر : ۱۶۰۸۵۱

به گزارش ایبنا، کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا بر اساس بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، مجموعه قوانین الزامات مجوز را ساده می‌کند و موانع کاری را که مشاغل با آن روبرو هستند را کاهش می‌دهد. این سازمان افزود این مورد به کاهش هزینه‌های تجارت جهانی خدمات به میزان بیش از ۱۱۹ میلیارد دلار در سال کمک می‌کند.

والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی در ابوظبی گفت که دستیابی به این نتیجه و بکارگیری آن در سازمان تجارت جهانی، راه آسانی نبوده است. او بدون نام بردن از هیچ کشوری افزود ما با مخالفت دو عضو سازمان تجارت جهانی روبرو شدیم، اما سازش در نهایت موانع را برطرف کرد.

انگوزی اوکونجو ایویلا، رئیس سازمان تجارت جهانی، از هند و آفریقای جنوبی برای یافتن راهی برای پیشرفت تشکر کرد و خدمات را «آینده تجارت» خواند. بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، صادرات خدمات جهانی بیش از ۶.۵ تریلیون دلار آمریکا است که ۲۳ درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد.

آخرین توافقنامه سازمان تجارت‌جهانی برای ۷۱ کشور عضو که این طرح را امضا کرده‌اند اعمال می‌شود، اما کسب‌وکار‌های سایر کشور‌های عضو نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. چین، ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا از جمله ۷۱ کشور امضاکننده هستند. هند و آمریکای جنوبی امضا نکرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین نتیجه سازمان تجارت جهانی در زمینه خدمات در بیش از ۲۵ سال است.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر