11 اسفند 1402 - 19:09

انتشار نرخ‌های جعلی برای القای افزایش قیمت دلار در روز انتخابات

انتشار نرخ‌های جعلی برای القای افزایش قیمت دلار در روز انتخابات
برخی از سایت‌ها در روز انتخابات با انتشار اخبار کذب درباره قیمت دلار و با القای افزایش نرخ در حال دمیدن در انتظارات تورمی هستند.
کد خبر : ۱۶۰۸۹۷

به گزارش ایبنا؛ برخی کانال‌های تلگرامی که اخبار مرتبط با ارز را پوشش می‌دهند امروز در حالی که بازار تعطیل است، سعی در القای افزایش نرخ دلار را دارند. این اخبار کذب در حالی امروز منتشر میشود که طبق گفته کارشناسان و مسوولان در سیاست‌های ارزی و همچنین بنیاد اقتصادی کشور تغییری نداشته‌ایم و احتمال افزایش نرخ ارز به طور کلی رد می‌شود.

 

تحلیل‌گران اقتصادی این اقدام را با توجه به سیگنال‌های مثبت بازار و عدم اتفاقی موثر طی روز‌های اخیر، هدفمند دانسته و به قصد بهره‌برداری سیاسی پس از انتخابات توصیف می‌کنند.

 

بر این اساس هدف اصلی بانک مرکزی تثبیت اقتصادی است و این بانک همچنان سیاست‌های خود را با قدرت پیگیری می‌کند، در نتیجه تغییری در سیاست بانک مرکزی دیده نمی‌شود، ضمن این که شرایط این بانک نیز تغیری نکرده است.


دو عامل موجب خواهد شد تا نرخ ارز روند کاهشی را ادامه دهد، عامل اول این است که شرایط و سیاست‌های بانک مرکزی تغییری نکرده است و این بانک مصمم است تا نرخ ارز را تثبیت کند، دوم این که ریسک‌های سیاسی و نگرانی‌های امنیتی در حال مرتفع شدن است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر