چین بودجه نظامی و بودجه سرمایه گذاری دولت را در سال ۲۰۲۴ افزایش داد

چین بودجه نظامی و بودجه سرمایه گذاری دولت را در سال ۲۰۲۴ افزایش داد
دولت چین پیش نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد.
کد خبر : ۱۶۱۰۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دولت چین روز سه شنبه تصمیم گرفت بودجه دفاعی به ارزش ۱.۶۷ تریلیون یوان (۲۳۱ میلیارد دلار آمریکا) را برای سال مالی ۲۰۲۴ اختصاص دهد که نسبت به سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

این باعث می‌شود هزینه‌های پیشنهادی برای نهمین سال متوالی از سال ۲۰۱۶ رشد تک رقمی داشته باشند.

در جریان افتتاحیه دومین نشست چهاردهمین کنگره ملی خلق چین (مجلس ملی چین) که در تالار بزرگ مردم پکن با حضور شی جین پینگ رئیس جمهور چین و تعدادی از رهبران چین برگزار شد، دولت پیشنهاد کرد ۷۰۰ میلیارد یوان در بودجه دولت مرکزی برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ اختصاص یابد.

نخست وزیر لی کیانگ گزارش شورای دولتی در مورد اجرای برنامه ۲۰۲۳ توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین پیش نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۴ را بررسی کرد.

نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق، لی هنگ جونگ، پیش نویس اصلاحیه قانون اساسی شورای دولتی را در جلسه افتتاحیه توضیح داد که قانونگذاران چینی بحث درباره آن را از روز سه شنبه آغاز کردند.

این نشست نشان داد که چین در سال ۲۰۲۳ به رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی دست یافته است و اقداماتی را با هدف ارتقای اشتغال جوانان تقویت خواهد کرد.


در این گزارش همچنین آمده است که چین مجموعه‌ای از اقدامات را برای تضمین ثبات در اشتغال و ارتقای رشد درآمد اجرا خواهد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر